Graphics Java tutorial
sabunia portal
Użytkownik Izabela napisał:
OK, wiec co jest zle
import java.awt.*;
import java.applet.*;
public class GraphicsApplet extends Applet {
public void paint(Graphics g) {
Rectangle r = bounds();
g.setColor(Color.red);
g.drawRect(10, 10, r.width-20, r.height-20);
g.fillRect(10, 10, r.width-20, r.height-20);
}
}
Bo to powinno byc w ramach init(). Poczytaj dokumentacje z opisem
szkieletu apletu:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/applet/overview/index.html
Pozdrawiam
P. Kreglicki
Dla danego komponentu metoda update woła domyślnie clearRect dla całego
pola komponentu za każdym razem, kiedy trzeba odrysować, a potem woła
paint. To powoduje miganie. Napisz metodę update tak, by tylko wołała
paint, albo zrób rysowanie bezpośrednio w update.
Ten problem jest dobrze opisany w tutorialu z java.sun.com.
Art
Marcin Klimczuk wrote:
heja
Mam taki problemik...
Jak pisze sobie w javie jakis aplecik na strone www, to oczywiste jest,
ze uzyje w nim grafiki... W javie jest taki bajer, ze jest jedna
procedura
do odswierzania/rysowania grafiki.
public void paint(Graphics g);
potem np. g.drawString...
...oczywiste...
Tu jest to, o co pytam... Gdy uzywam potem repaint() jest odswierzany
caly
applet, co niemilosiernie miga przy np. animacji. Jak zrobic, aby
odswierzyc
np. jakis fragment/element obrazu?
btw, sorki za lame pytanie, ale java to nie jest moja codziennosc :).
--
/ Bye!!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam, Motaro The Boss ;)))...
/* "Na skrzyżowaniu dlugosci i szerokosci geograficznej plynie
butelka oceanem.
*/ Jest pusta. Poszukuje ludzi, ktorym rozbitek nic nie mial do
powiedzenia..."
/
/ Email : mot@tmkru.w.pl
/ ICQ : 2779984
TECHMECH - a house of tekkno - techno www site
/ ! ! ! - www.techmech.w.pl
Chcialbym wypelnic obiekt w ksztalcie ksiezyca - jak to zrobic ?
Jesli mozna prosilbym o adresy jakis przykladow
lub jesli ktos ma dokladniejszych tutoriali do AWT.
java.awt.geom.GeneralPath
Dodajesz dwa luki poprzez addCurve albo addShape(new Arc2D), a potem
Graphics2D.fillShape(path.getShape())
Artur
Adam wrote:
Do robienia prostej gierki to i konsola wystarczy.
Jesli pytasz o szybkie rysowanie grafiki,
to potrzebne ci raczej Java2D i active rendering,
do czego wystarczy awt.Component;
czym rozni sie awt.Graphics od awt.Component ? czy wiez gdzie moglbym
znalezc jakies tutoriale na ten temat, w ksiazce do javy 1.1 znalazlem
tylko jakis rozdzial na temat fontow i prostej grafiki(koła,kwadraty itp.)
mozna tez spojrzec na Java Advanced Imaging.
jak zapoznam sie z awt to rozniew na to spojrze
clyde wrote:
No tu jest problem bo oprocz J2SE np 1.4 potrzebujesz Java3D i do tego
jeszcze Czegos co wrappuje Java3D do Open GL. (Tak przynajmniej bylo
kiedys, moze juz jest to razem).
Zatem kazdy, kto bedzie chcial zagrac w twoja gre (czy w applecie czy jako
aplikacje) bedzie musial miec to wszystkie "paczki". Dlatego "ciezar"
rosnie. Zatem jak jest to prosta gra to proponuje PURE 1.1. Dla mnie to za
,malo bylo a poza tym juz czas skonczyc z tym "Syfem" zgodnosci z MVM. Jak
rozsadne 2D ci wystarczy to j2SE 1.3+ a jak nie to juz Java 3D i tutoriale
do tego. Ale czystych procedur OpenGL to tam raczej nie ma. Wszystko
opakowane w klasy i Obiekty. Proponuje tutoriale
jestem dopiero poczatkujacy w javie, wiec jeszcze za bardzo sie nie
orientuje co to jest j2SE, czy mam to standardowo w Virtualnej Maszynie
1.4.2? Glownie chodzi mi o wydajnosc tej grafiki, czy j2SE bedzie szybsze
od awt.Graphics i jakie wiecej mozliwocsi oferuje?
Witam!
Stawiam moje pierwsze kroki w JBuilderze (4 Foundation) i obecnie męczę się
z otwarciem obrazka. Czytam właśnie Tutoriala z java.sun.com na temat 2D
Graphics ale mimo iż lekcja nazywa się "Manipulating and Displaying Images"
nigdzie nie mogę znaleźć jak mam wczytać obraz, wszędzie pełno jest procedur
do filtrowania....
Czy ktoś z grupowiczy , wie o jakimś polskim tutorialu na temat grafiki 2d i
manipulaji obrazami oraz przede wszystkim otiweraniu ich.
Grzegorz Wolny
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2