Graz Steyr
sabunia portal
Mam zamier kupic to auto, rocznik 1983, 150 000 km.
Polecacie czy odradzacie ?
jak cena sensowna to bierz w ciemno. jeszcze z tak niklym przebiegiem...
gelenda jest montowana w grazu (steyr-puch) niezmiennie od 21lat.
generalnie przez caly czas produkcji byly tylko drobne zmiany
kosmetyczne (w wyposazeniu typu klima, airbagi, wyglad panelu
sterowania) i kupa odmian silnikowych, od 2,3 litra do 5 litrow.
czesci - jesli nie serwisujesz sie u zasady, to bedzie tanio. auto ma
blokady obu mostow. gelende mozna okreslic jednym slowem:
niezniszczalna.
zajrzyj na http://www.off-road.pl/
mazeno
| Mam zamier kupic to auto, rocznik 1983, 150 000 km.
| Polecacie czy odradzacie ?
jak cena sensowna to bierz w ciemno. jeszcze z tak niklym przebiegiem...
gelenda jest montowana w grazu (steyr-puch) niezmiennie od 21lat.
generalnie przez caly czas produkcji byly tylko drobne zmiany
kosmetyczne (w wyposazeniu typu klima, airbagi, wyglad panelu
sterowania) i kupa odmian silnikowych, od 2,3 litra do 5 litrow.
czesci - jesli nie serwisujesz sie u zasady, to bedzie tanio. auto ma
blokady obu mostow. gelende mozna okreslic jednym slowem:
niezniszczalna.
zajrzyj na http://www.off-road.pl/
dodam jeszcze ze jak juz cos sie popsuje (w ukladzie napedowym) to mogila,
chyba ze jestes potentat finansowy - dlatego MUSISZ KONIECZNIE sprawdzic
stan mostow, przekladni, zawieszenia itp - zapomnij o tanich uzywkach
lezacych na kazdym szrocie jak np w przypadku UAZa ;-)
Pozwodzenia
Mihaj
mazeno schrieb:
| Mam zamier kupic to auto, rocznik 1983, 150 000 km.
| Polecacie czy odradzacie ?
jak cena sensowna to bierz w ciemno. jeszcze z tak niklym przebiegiem...
gelenda jest montowana w grazu (steyr-puch) niezmiennie od 21lat.
generalnie przez caly czas produkcji byly tylko drobne zmiany
kosmetyczne (w wyposazeniu typu klima, airbagi, wyglad panelu
sterowania) i kupa odmian silnikowych, od 2,3 litra do 5 litrow.
czesci - jesli nie serwisujesz sie u zasady, to bedzie tanio. auto ma
blokady obu mostow
Powiedzialbym obutrzech mostow ...
bo zalaczenie napedu na przod blokuje posredni dyfer ( a raczej go nie ma )
w nowszym modelu 463 sa trzy blokady i ma permanentny naped 4x4
te dwie blokady "robia " za trzy :-))
Pawel
. gelende mozna okreslic jednym slowem:
niezniszczalna.
zajrzyj na http://www.off-road.pl/
mazeno
Czy Fiat jest wlosko - polskim producentem
tylko dlatego, ze ma montownie w Polsce? Bo na tej samej zasadzie
matol piszacy ten artykol nazwal kanadyjska firme Magna
International, ..."kanadyjsko-austryjackim producentem".... Czy
zakupienie Steyera kilka lat temu przez Magne uczynilo z
austryjackiej manufaktury skladajacej samochody wspolwlasciciela
poteznej firmy? Takich zakladow jak Magna-Steyr, to kanadyjski
gigant Magna International Inc. ma kilkadziesiat, rozsianych po
calym swiecie. Czy wedlug polskiego pismaka kazdy garaz jakiegos
Kapuscinskiego zaopatrujacy sie w czesci u Magny bedzie
pisal "Kapuscinsko -kanadyjski producent? Ludzie od polskiego
dziennikarstwa, puknijcie sie jakas sztacheta w glowke zanim
siadziecie do komputera, jesli w inny sposob wiedza wam do lba nie
chce wejsc.
W jednym z poprzednich postow Grzegorz Lipnicki podal
cytat z ksiazki S.Zasady "Samochod, rajd, przygoda" (wyd.1970)
majacy dowodzic jakoby podczas rajdow rezygnowano z uzycia
filtrow powietrza. Oto podany przez niego cytat (ze str.137):
"Silnik z dzialu sportu wychodzi bez zadnych filtrow powietrza.
Nie wolno nam uzywac filtrow"
Kolego Lipnicki, nie wiem czy celowo dokonales manipulacji
cytujac wyrwane z kontekstu zdanie, czy tez nie przeczytales
po prostu tej ksiazki a moze jej nie zrozumiales ?
Niezaleznie od przyczyn twojej manipulacji przedstawiam
ponizej kontekst wyrwanego przez ciebie z ksiazki cytatu.
Rzecz dzieje sie w 1968r i dotyczy rajdu-maratonu z Londynu
do Sydney. Dystans do pokonania wynosi 10000mil w czasie
25 dni (przelom listopada i grudnia). Zasada poszukuje samochodu
ktorym moglby wystartowac w tym rajdzie. W koncu udaje sie - bedzie
startowal na Porsche 911 S. 26 maja rozpoczyna treningi tym samochodem.
Trening odbywa sie w Grecji na TRENINGOWYM Porsche 911 S
i trwa do 29 maja.
str. 137 - o treningu:
"Wrocilismy do Aten. Woz trzyma sie dalej. Bedzie jeszcze sluzyl
jako SAMOCHOD SERWISOWY. Podnioslo sie wyraznie zuzycie oleju
do 1 litra na 200km. Silnik z dzialu sportu wychodzi bez zadnych
filtrow powietrza. Nie wolno nam uzywac filtrow. Dzial doswiadczalny
fabryki zada informacji. Zuzycie pierscieni tlokowych i gladzi
cylindrow jest jedna z nich. Przejechalismy na treningu 6800km."
Zacytowane zdanie o filtrze powietrza dotyczylo samochodu TRENINGOWEGO,
ktorym Zasada nie jechal w rajdzie !!! Decyzja dzialu doswiadczalnego
i sportowego o nie montowaniu filtra powietrza podczas treningu
miala na celu poddanie samochodu ekstremalnym warunkom pracy
- co zaowocowalo bardzo szybko zuzyciem pierscieni tlokowych
i gladzi cylindrow.
A teraz co Zasada pisze o Porsche 911 ktorym rzeczywiscie jechal
w czasie tego rajdu Londyn-Sydney:
strona 257:
"Martwi mnie nasz silnik. Ze wzgledu na tutejsze upaly mamy dodatkowa
chlodnice oleju. Stan oleju wynosi u nas 14 litrow, podczas gdy
w wykonaniu seryjnym 8. Teraz do pelnego stanu trzeba bylo dolac
4,5 litra oleju, czyli zuzycie wynosi juz ponad 1 litr na 100km.
POMIMO CZESTYCH ZMIAN FILTRA POWIETRZA niszczycielski pyl dostaje
sie do cylindrow. Wyobrazam sobie tloki i pierscienie szlifujace
cylindry proszkiem sciernym"
strona 249- fragment dotyczacy tego samego rajdu:
"Ostatnia okazja na gruntowne przejrzenie samochodu. Marek
nadrobil poltorej godziny. Wymieniaja nam wszystkie amortyzatory.
Zmiana ogumienia, FILTRA POWIETRZA, swiec zaplonowych i klockow
hamulcowych"
Kolego Lipnicki, przykro mi ze nie grasz fair i probujesz przekonac
listowiczow o swoich racjach wyrywajac zdania z ksiazki bez podania
kontekstu. Moze liczysz na to ze nikt tej ksiazki nie czytal
lub nie przeczyta aby zweryfikowac prawdziwosc podanych informacji.
Ale tu sie mylisz.
Gdybys laskawie przeczytal ksiazke uwaznie moglbys podac jeszcze
nastepujace cytaty:
Rajd Akropolis strona 24:
"W Salonikach czeka na nas woz serwisowy. Mamy pare drobnych rzeczy do
zrobienia i uzupelnienia. Trzeba wziac paliwo, wymienic FILTRY POWIETRZA,
wymienic swiece i wszystkie opony"
Jak widac zdarza sie nawet stosowanie wiecej niz jednego filtra naraz.
Rajd Polski strona 44:
"Z fabryki Steyr Pucha z Grazu przyjechal wozem serwisowym tylko jeden
mechanik. Drugim bedzie wiec Kazio Osinski. Obaj uwijaja sie jak
w ukropie, a pracy maja duzo:
-wymienic 4 kola
-podregulowac sprzeglo
-wymienic swiece zaplonowe i OBA FILTRY POWIETRZA
-zmienic olej
..."
Tutaj tez uzywaja dwoch filtrow powietrza i co na to powiesz ?
Gran Premio Argentyny strona 92:
"13:10 wjezdzam na kanal. Dziennikarze sami pilnuja porzadku.
Ustawili sie polkolem w przyzwoitej odleglosci od wozu.
1.Wymiana przedniej szyby
2.Napelnienie zbiornika paliwem 95 litrow
...
13.WYMIANA FILTRA POWIETRZA
..."
Szkoda ze nie potrafisz prowadzic dyskusji uczciwie.
Niestety tym razem trafila kosa na kamien.
pozdrawiam
mat
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2