greenbox tło
sabunia portal
Odcinek nienajgorszy, szkoda tylko że nic nowego nie wnosi ;)
A co ma niby "wnosic"?
Odcinek udany. 9/10. Ze ta babeczka byla "nie z tej ziemi", to wyczailem, ale ze Kolya tez - to mocno mnie zdziwilo.
Czytalem spojlery i wiedzialem, ze Kolya znow sie pojawi. No, ale nie myslalem ze w taki sposob.
Pierwsze ujecie (i koncowe, z zachodem slonca, morze, Atlantis) cos zle z nim. Zle oswietleni aktorzy przy stole, jakos gryzie sie tlo z greenbox. W kazdym razie plus jest taki, ze odcinek inny niz wiekszosc.
Użytkownik Ogrodnik edytował ten post 16 listopad 2008 - 00:50
1. wózek. ale mi nie chodzi o duży wózek, tylko o to, aby płytka, która obecnie się ślizga, otrzymała kółka i jeździła po szynie (ale nie mam na myśli dużego wózka - to jest oczywiste
tego rodzaju rozwiązanie jest nieco wyżej w tym poście w filmiku na vimeo, jak widać - działa
tego rodzaju też jest slide kamera - polska produkcja, ja na ten temat już trochę pisałem i nie chciałbym się powtarzać
2. masz na myśli temat "Makro i zabawa z tym związana"? w takim razie chodzi o dokładnie odwrotną rzecz - tak jak napisałem - szyny, tory w kształcie półkola. ale znowu nie wózek kamerowy, bo to jest oczywiste, tylko taka mała rzecz jak glidetrack. rozwiązanie z obracającym się obiektem jest według mnie gorsze, gdyż nie zmienia Ci się tło i gorzej to wygląda
hmm.. nie mam pojęcia czy takie coś istnieje, pewnie tak, ale chyba prościej zrobić obracaną rzecz na greenboxie i w postprodukcji dodać tło - przynajmniej ja bym tak zrobił z braku laku
Albo ja nic nie wiem albo ktoś tu się myli.Kluczowanie czyli w wielkim uproszczeniu zamiana jednolitego tła na jakiś obraz(blue albo green box)
A po co do tego plug in????Przeciez w AdobePremiere można to spokojnie zrobic bez jakiegokolwiek pugina.No chyba że żle zrozumiałem twój problem.
generalnie chodzi o to, aby odseparowac obiekt zainteresowania od reszty obrazu. w zasadzie duza czesc efektow o to sie opiera.
jesli tlo jest nieruchome, to mniejszy problem (krecone ze statywu). mozesz uzyc maskowania roznicowego. czyli nagrac tlo bez aktora, po czym nagrac z aktorem (nie ruszajac statywu).
w ten sposob robiac roznice obu obrazow uzyskasz odseparowana postac bohatera. oczywiscie to tylko teoria - w praktyce na naszych amatorskich kamerach czesto wystepuje szum, ktory troche wszystko utrudnia. ale generalnie takie jest podejscie do sprawy.
jesli tlo jest ruchome i kamera jest ruchoma to istnieje kilka programow (niestety komercyjnych i piekielnie drogich), ktore potrafia odseparowac tlo od bohatera, a nawet usunac go z obrazu. niestety dziala to tylko w okreslonych warunkach. programem takim jest np. mokey
jesli chcesz zatrzymac akcje (tlo, ludzie samochody) z wyjatkiem glownego bohatera (tak jak w matrixie - morfeusz + neo + red dress) to ideologicznie jest to proste do zrobienia. ale niestety troszke mozolne (tak jak wszystko - wiecej pracy = wiecej czasu = lepszy efekt)
bohaterow krecisz na greenboxie. niestety wtedy musisz dobrze zaplanowac polozenie kamery, aby nie zniszczyc wrazenia glebi i perspektywy. przygotowujesz jedna klatke z zaktrzymanym obrazem. obiekto, ktore chcesz miec "przed" bohaterem wycinasz w photoshopie i wrzycasz na osobna warstwe. a bohaterowie sobie laza.
ciezko to wszystko tak opisac w kilku slowach. kazda podjeta decyzja o sposobie realizacji tego efekty zmusza nas do podjecia innych krokow, niz chcielismy.
No więc tak.
Ten film można było wykonać na bleboxie lub na zasadzie different key.
Z tej drugiej opcji rzadko korzystam bo ona jest dobra jeśli nie ma możliwości użycia blueboxa (lub greenboxa itp) lub sę duże różnice pomiędzy postacię na pierwszym planie a tłem (np.: jasna postać na ciemnym tle). W innych przypadkach powstaję dziury, które trzeba ręcznie edytować i trwa to za długo.
Co do masek wektorowych... skorzystał bym z takiej opcji na ostatnim miejscu. Najbardziej czasochłonne i upierdliwe zajęcie jakie można sobie wymyśleę.
Trafiłem na coś niesamowicie niesamowitego.
W Łodzi działa sklep dla fotografów. Sklep oferuje do sprzedaży m.in. tło na potrzeby fotografii. Jednym z kolorów jest zielony
Jeżeli jednak mamy backlight na greenboxa (na przykład w plenerze, kiedy chcemy zachować oświetlenie obiektu kluczowanego), to materiał się do niczego nie nadaje. Wtedy warto się zastanowię nad kupnem drugiej szpuli i wieszać jednę na drugiej.
I, ważna kwestia - transport. Tego się nie składa, można tylko zwinęć, pozostaje szpula o długości (w moim przypadku) 2,75 metra. Wepchnijcie to do samochodu...
Od samego poczętku - dzięki za wnikliwe spojrzenie na fanfilm. Tego typu produkcję z reguły kośczę życie na etapie pomysłu, scenariusza, kręcenia czy też montażu, więc w sumie sam się też cieszę że udało się skośczyc.
Co do reszty - potrzebowałbym jakieś kolejne 6 miesięcy żeby zrobic wszystko full wypas, a naprawdę przyznac muszę że byłem zmęczony tym filmem. Trackingu nie robiłem ja, więc nie moja wina że się rozjeżdża tło z postaciami. Naprawic nie potrafilem. Kluczowanie - to również bśćd wynikajęcy ze złego oświetlenia postaci (brak światła kontrujęcego), złego ustawienia kolorów w kamerze i samych strojów postaci, które odbijały strasznie dużo "ambience" z zieleni. I w ten oto sposób wyszło później w postprodukcji, ze komus po kluczowaniu urwało tyłek, albo klata prześwituje..
Walki mało dynamiczne bo wszyscy chodzili w butach na skórzanych podeszwach i ostro się ślizgali na kartonowym greenboxie. W niejednym przypadku groziło to kalectwem dla aktora dlatego nagraliśmy wolniej. A kwestia montażu.. Cóż, nie jestem jeszcze na tyle doświadczonym montażystę zeby z przeciętnego filmu zrobic Oskarowe dzieło
Głos kolesia (człowiek-turban) - naprawdę kombinowałem żeby go podkręcic, ale brzmiało to żałośnie. I nikt by nie zrozumiał niczego z jego gadki ;]
Powiem ogólnie tak - za dużo chcieliśmy, czy może za profesjonalnie chcieliśmy (te wszystkie wózki, krany, greenboxy, keyowanie, trackowanie) i wyszło jak wyszło. Nastepnym razem postaramy się mniej skopac
" />
">Należy nagrać aktora na green screen albo blue box i później usunąć tło keylightem lub color key i zanimować position. ....... to raczej nie do tego działu ..... to powinno być w "dla orłów"
Pozdrawiam
Ale to jest forum 'dla orłów'
A może jest o tym jakiś tutorial w b.dobrej jakości?? bo jeśli nie zobacze jak to się robi to tak słabo się oriętuję
" />na dzień dobry polecam wyszukiwarkę forumową z hasłami: greenscreen, greenbox, bluescreen.
A tak ogólnie to sceny kręci się na jakimś planie - a czy jest to plener czy studio to już miejsce realizacji.
Z postawionego pytania:
">O co tu chodzi?? wnioskuję, że nie masz pojęcia po co się je stosuje. W skrócie: aby wykluczować obiekt i wstawić na dowolne tło.
" />Witam, wie ktoś może gdzie można kupić greenbox ?(zielone tło dzieki czemu można łatwo podłożyć dowolny obraz - jakby ktoś nie wiedzial, lub inaczej to nazywal) PROSZE O LINKI JAK KTOS MA... szukałem na allegro itp ale nie znalazlem, jedyne co było to flizelina jako tło fotograficzne, ale prześwitująca niestety...
" />dokladnie, kupowalem jakis czas temu pinnacle wlasnie w wersji z zielona szmatka i glownie dla tej szmatki
material niestety jest dosc gnietliwy, czyli trzeba dbac o dobre naciagniecie przed kreceniem z kazdej strony, pozatym jest dosc malutki na green box studio w ktorym cos konkretnego mialbys skrecic
ja kupilem tlo fotograficzne 3x5m wraz ze statywem do jego zawieszenia, jutro pierwsze testy
" />Już się nie chcę czepiać, ale po niedzieli (co nie ma nawet sensu) zrobię animację w postaci czarnego napisu i przekonwertuję ją na avi, dam Ci do niej link, a Ty mi powiesz co jest napisane w animce, która po zamianie na avi stanie się przecież sekwencją samej czerni, a pozbawiona kanału Alpha będzie "płaska" nie pozwalająca na wgląd do tylko jednej zatraconej już warstwy samego napisu.
Najwyraźniej jurekwejh nie widziałeś jeszcze efektu kluczowania Alpha Channel, Twój programik usuwa tło na zasadzie niwelowania jednego wybranego koloru, podobnie jak robi się to w blue box, green box i im podobnych. Gdzieś miałem link do strony, która wyraźnie mówiła, jakie programy edycyjne pracują na Alpha Channel i niestety Pinnacle tam nie było, być może obecne wersje są - nie wiem.
Po cóż producenci takich animacji tworzyli by tak ogromne pliki w formacie mov, znacznie większe niż klipy AVI DV pochodzące z kamery, skoro mogli by tworzyć malutkie sekwencje avi i wygodnie sprzedawać je chociażby przez internet?
Kiedyś dostałem do rąk całą masę animacji polskich producentów w postaci plików avi, które niczym nie przypominają efetku kluczowania Alpha Channel (dosłownie płaskie wycinanki).
Nie rozpisywał bym się tyle, gdybym nie był pewien co mówię.
Podstawy kochani - to są podstawy.
Pozdrawiam gorąco
" />Pierwsza wersja tej czołówki miała być taka, że cała postać jest widoczna (w zasadzie cień-poświata, właśnie podobnie jak na filmach), niestety nie miałem odpowiednio dużego greenboxa, a i sama idea mi nie leżała, bo za bardzo by się z filmami SF to wszystko kojarzyło. Teraz mam już fajne tło 4x3m (niedawno podczas kręcenia filmu promocyjnego dla pewnej firmy zauważyłem, że mają kilka bel materiału o jaki mi chodzi ) to kto wie... może coś innego będę jeszcze kombinował
" />Ja mam takie zapytanie tylko niewiem czy zczaicie o co chodzi. Jak oglądacie tv to pewno widzieliscie reklame ibupromu. Jest tam taki moment jak 2 babki trzeciej babce dają lekarstwo i w tym momencie obraz za nimi sie tak jak by zbliza do nich a one stoją nieruchomo hmm czaicie o co chodzi? Jak uzyskac taki efekt tylko niemowcie ze trzeba nagrac na obraz na greenboxie a pozniej nalozyc na tlo obraz
" />Grass kluczowanie DV to straszna robota. Ja do tego uzywam Combustion ale jedna sprawa. W chwili obecnej (przy nowych chipach i lepszej tasmie 35mm) lepiej robic green box. Specyfika ludzkiego widzenia powoduje, ze kolor zielony jest najlepiej przez nas rejestrowany. Obecnie i elektronika i tasma swiatloczula sa dostosowywane do jak najlepszej reprodukcji tej dlugosci fali. Fuji w swoich tasmach zaczelo nawet uzywac warstwy purpurowej majacej poprawic reprodukcje zieleni. Przez to uzycie green boxu owocuje najmniejszymi szumami/ziarnem. Jedyny problem to wykluczowanie blondynki z takiego tla . Jesli pracujesz na boxach i kluczujesz to:
- kontrola na planie czyli zabezpieczenie tego w co ubrani sa aktorzy, jaka jest charakteryzacja i fryzury (nie wpuszczaj na box baby z rozwianym wlosem)
- wykluczowanie koloru automatyczne i potem reczne podkluczowywanie maskami klatka po klatce.
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2