Gry ekonomia
sabunia portal
Piękne to wszystko tylko ile taka gra by trwała Już w samym Mediewalu jak bitew było więcej, to się dłużyło. Dobrze jednak że była ta opcja, dzięki której można było rozstrzygac automatycznie, bitwy w czasie rzeczywistym to piękny element, ale jak państwo się rozrosło, brakowało czasu na to wszystko, a teraz jak dojdzie jeszcze handel, ekonomia, dyplomacja
Ale temat niezły
Oto co zrobił Dyzma Ostryga:
1. Postawił piękne osiedle Oaza
2. Uratował cukrownię (razem z Lepperem)
3. Wybudował lotnisko w Rogowie
4. Utworzył strefę ekonomiczną
5. Wybudował (już ze trzy razy) halę sportową
6. Wybudował sieć bilbordów wyborczych
7. Rozsławił Prusinowo, zwane odtąd Arrizona City
8. Wybudował kotłownię na słomę, paloną węglowym miałem
9. Zakleił papą 50 m2 dachu
10. Upowszechnił w powiecie grę w kręgle (i Sandrę)
11. Kilka razy się ogolił - jak w każdym przypadku - nieskutecznie
12. Zorganizował uczciwy jak on sam konkurs Gryficka Rega
To tak z pamięci.
Jan Kowalski, ja nie muszę się publicznie chwalić, co zrobiłem, bo nie biorę 15 tysięcy + Skoda + Telefon + Wyjazdy ++++ z pieniędzy podatników i znajomków.
witam
gra zainteresowała mnie ciekawym okresem, jaki symuluje i nietypowym spektrum działań(ekonomia, polityka) jak na GMT. na polskich serwisach cisza, na BGG opinie skrajne. czy ktoś grał może w Manifest Destiny i mógłby napisać kilka zdań na jej temat? jak z losowością, sprawnością mechaniki(niektórzy piszą, że jest rodem z lat 80), interakcją między graczami. z góry dzięki.
Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w
wiadomości news:neqif5l26bqkt3kad500jbdh5c9k764cak@4ax.com...[color=blue]
> I w ten przepiękny sposób ucinasz połowę dochodów budynku który
> zarabia na róznych nadajnikach powieszonych dość wysoko. No ale jak[/color]
W ogóle wynajem... mało która firma płacy tyle za metr (choć są płacące
więcej, w innych miejscach), a metrów tych jest tam sporo.
[color=blue]
> widać taki śmieszek historii - ideologia miąłaby znów wygrwyać z
> ekonomią według Twej propozycji.[/color]
Podobnie jak autobusy i tramy jadące górą po trasie metra, ale nic to,
ze w metrze jest tłok jak sq(cenzura), utnijmy górę, bo tak mówi jedynie
słuszna Ideologia ("jak to może być, że ciś się dubluje")(1)
Ale też - ileż mamy w prawie przepisów z lat komunistycznych... zaorać!
(1) Trochę jednak przycichło po letnich megaulewach...
--
D4
Tu przerwał, lecz róg trzymał, wszystkim się zdawało,
Że Wojski wciąż gra jeszcze, a to echo grało...
(C) Adam Mickiewicz "Pan Tadeusz", "Gra Wojskiego na rogu".
Żeby nie zakładać nowego tematu umieszczę tutaj mój plik:
http://rapidshare.com/files/42687674/parties.rar.html
Chciałem sobie pograć dzisiaj Indiami Brytyjskimi, jednak kiedy uruchomiłem scenariusz to zauważyłem, że dostępna jest tylko jedna partia. Nie mogłem zrezygnować z przyjemności żonglowania partiami rządzącymi podczas gry dlatego wymyśliłem, że dopiszę parę partyjek. Później stwierdziłem, że fajnie by było zrobić zbiór partii, zawierający wszystkie możliwe kombinacje cech dal partii. No i tak zrobiłem. Wybrałem pięć zagadnień charakteryzujących partię, ekonomię (4 cechy), handel (2), religia (4), wojsko (4), mniejszości (4), używając matematyki obliczyłem, że kombinacji będzie 4x2x4x4x4=512, czyli zrobiłem 512 partii, z których każda różni się od innych. Pominąłem kulturę i religię członków partii, a także czy partia jest trzecią partią [third_party].
Ja zrobiłem ten plik dla Indii, ale wystarczy, że TAG kraju zmienimy z IND na dowolny inny to będzie OK. Ogromna większość partii zamiast nazwy ma numer, nie miałem pomysłu jak je nazwać. Ideologia partii jest wpisana dowolnie, nie chciało mi się myśleć czy akurat ta jedna kombinacja z 512 to liberalizm czy konserwatyzm.
Plik robiłem dla V.I.P. pod Vic:R, ale powinno działać także na czystej Vic:R.
Plik ten, to bardziej taka ciekawostka, nie sądzę żeby Victoria była przez to bardziej grywalna, chociaż może troszeczkę. Jeśli pliku nie ma pod linkiem (za jakiś czas pewnie nie będzie) to pisać na PW.
Na SP:
- max arystokracja (szkoda dyplomatów bo to baaardzo utrudnia grę, a handel i tak będzie dobry)
- max centralizacja, no jeżeli mocno się buntują można trochę obniżyć
- max lądowa dla Polski, Rosji, Turcji i chyba też dla Francji a morska dla Anglii, Hiszpanii (to chyba oczywiste)
- jakość 9 oczywiście
- max ofensywna
- max wolny handel (ale to dopiero z mocniejszą ekonomią oczywiście)
- max poddaństwo (zazwyczaj gram dość ofensywnie i poddaństwo jest najlepsze)
- no i najważniejszy pasek: innowacyjność - tutaj bardzo różnie - dla potęg max obskurantyzm, dla rozwijających się inno
Zazwyczaj zaczynam od wymaksowania lądowej (dla potęg lądowych) albo ofensywnej, następnie jakości, a później to już różnie w zależności od sytuacji.
To ofkz na SP, ewentualnie możecie się śmiać :lol2:
Ja stawian podczas gry każdym krajem na ekonomie. No może poza początkiem gry gdy staram się nachapać tych najbogatszych prowincji, zanim ktoś mnie uprzedzi.
Długie wojny zbyt wyniszczają kraj, szczególnie przy dużej innowacyjności i centralizacji.
Ekspansję staram się szczegółowo zaplanować na wiele lat do przodu. Prowincje zajmuję tylko tej same religi. Wyjątkiem są owe bogate prowincje. Wprawdzie dużo kasy trzeba władować w misjonarzy wy je póżniej nawrócić, ale opłaca się.
A co do techów to w czasie pokoju na zmiane handel i infa.
Cytat:
jesli chodzi o o wrazenia estetyczne to mi osobiscie najbardziej podobaly sie kuszulki za czasow Nike, obecne też są niezle w przeciwinstwie do wszesniejszych modeli adidasa
wiadomo ze o tym którą firma bedzie ubierala Legie bedzie decydowala ekonomia ale ja bym opowiedzial sie za Umbro
nikt w polsce w nich nie gra
kojarzą mi sie z dobra marką i angilskimi tradycjami
i moze potraktują Legie poważniej
No co ty :> Te pierwsze jeszcze były możliwe, ale te drugie były Beznadziejne! Jakiś pask na piersi, do tego malutki herbik na piersi. Porażka.
http://i34.tinypic.com/rwrv4z.jpg
Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat na rynku pojawiło się bardzo dużo gier strategicznych poświęconych wesołym miasteczkom. Pozwalają nam one na zbudowanie własnego parku rozrywki, określenie rodzaju i rozmieszczenia poszczególnych atrakcji, uruchomienie infrastruktury potrzebnej do jego obsługi, czy wreszcie zaprojektowanie własnej kolejki górskiej. Siłą rzeczy, ze względu na konieczność panowania nad całym projektem, wszystkimi atrakcjami, pracownikami, gośćmi, sam proces tworzenia kolejki górskiej jest mocno uproszczony.
Firma Mad Data przychodzi na ratunek tym, którzy nie chcą zajmować się administracyjno-ekonomiczną stroną projektu i wolą skupić się na samym procesie projektowania kolejki górskiej. Jej najnowszy produkt, NoLimits, zawiera niezwykle złożony edytor pozwalający tworzyć niesamowite kolejki górskie, dla których jedyną barierą jest nasza wyobraźnia. Do wyboru mamy 17 typów torów, m.in. drewniane, metalowe, odwrócone szyny oraz tak zwane „hypercoastery”. Możemy także dowolnie zmieniać otoczenie naszej kolejki, jednym kliknięciem myszki tworzyć góry, jeziora, sadzić drzewa czy krzewy. Mamy także wpływ na Matkę Naturę, możemy w każdej chwili zmienić słoneczną pogodę w deszcz czy mgłę.
Kod:
http://rapidshare.com/files/140240055/No_Limits_Roller_Coaster_-_Ronin.rar
Moje zainteresowania:
1.Gry- przede wszystkim strategie- ekonomie i RTS-y
super, ja też często grywam, tylko że w samochodówki ;]
Yo!
jasne ze może działać niezależnie, troche włąśnie jak gry z solidem i z BB, są od siebie niezależne toczą się w tym samym timeline. Przygody raidena odbijają po wydarzeniach z dwójki w nową serię z nowym gameplayem tak jak przygody BB odbiły po 3jce w serie skradankowo-ekonomiczną.
Pograj tym popróbuj różnych opcji. Co do Backlasha BoskiChe ma częściowo rację. Ale może tobie się uda więcej wycisnąć.
Co do Manticor i odpowiedzi na masę piechoty to chyba lepiej akurat sprawdza się phoenix. Manticora kładzie templetkę 3 calową którą dość łatwo jest obejść. CO prawda potrafi zablokować jakąś szarżę, ale nie przeceniaj jej jako zabijaczki masy piechoty. Natomiast phoenix ma działo które strzela templetką 4 calową co jest skuteczniejsze w eliminacji piechoty (zwłaszcza lekkiej) i posiada zdolność combustion co skutecznie niszczy piechotę w jego pobliżu. Jest również arc nodem, przez co możesz go stotsować zamiennie z chimerą. Niestety jet też droższy w punktach.
Co do MHSF: jednostka fajna i sprawdza się przy backlashu. Niemniej wydaje mi się że przy tej taktyce bardziej skuteczne są dwa odziały minimalne niż jeden rozbudowany. Musisz zdecydować czy wolisz jedną silną liczebnie jednostkę w ADVENCE DEPLOYMENT czy dwie troszkę słabsze liczebnie bez AD za to mające więcej opcji manewrowania nimi (masz dwóch dowódców więc mozesz ich bardziej rozproszyć, a zawsze mogą się oni skupić na jednym celu). Popróbuj obu opcji i zobacz co bardziej pasuje Tobie.
Problem z Hordami przy kaelysie masz tylko jeden. Jest to Armor bestii. Tutaj główną siłą uderzenia są ciężkie myrmidony. Praktycznie każdy jest dobry choć Phoenix i Hydra mają lekką przewagę nad Manticorą. Z drugiej strony Kaelyssa jest jednym z najlepszych wyborów przeciw Hordom dzięki zdolności jej broni. Używaj jej przeciw bestiom i odpowiednio ustaw swoje modele, a przeciwnik będzie musiał mocno główkować nad ekonomią furii w swojej armii.
Masz snajpera. Spróbuj go kiedyś dać do pary z pEirys (oboje mają deathbolty) i zobacz co z tego wyniknie.
Gryfon jest dobry do unieruchomienia czegoś dużego, ale tylko na chwilę.
Battelmage. Nie wiem jeszcze co mogliby dać kaelysie. Fajnie potrafią przemieszczac modele wroga. Zwłąszcza jacki i bestie które jest łatwiej trafić niż piechotę. Może spróbuj to jakś wykorzystać.
Arcanista- dobry jest zawsze gdy masz więcej niż jednego jacka. Genialny z Hydrami.
Co do najemników tak jakos zawsze miałem lekką niechęć do używania jakichkolwiek więc za dużo tu nie podpowiem.
Powodzenia i szukaj ciągle nowych rozwiązań.
P.S. Tutaj masz kilka linków do naszych testów z gry tą frakcją. Mam nadzieje że troszke pomogą.
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2