gry hazardowe na telefon do pobrania za darmo
sabunia portal
Rzeczpospolita Czytelników, 2002-06-27
Wszystko co konsument wiedzieć powinien
Podczas wtorkowego dyżuru ekspertów wątpliwości konsumentów wyjaśniały:
MAŁGORZATA ROTHERT, powiatowy rzecznik konsumentów w Warszawie, oraz
MAGDALENA BRZOZOWSKA, naczelnik wydziału w Departamencie Ochrony Interesów
Konsumentów w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dostałam ogromny rachunek telefoniczny za maj tego roku na 2800 zł. W
oddziale Telekomunikacji poinformowano, że trzy czwarte tej kwoty wynika z
rozmów pod numerem rozpoczynającym się od 0-700. Tymczasem ja nigdy z niego
nie korzystałam. Mieszkam sama, a w maju nikomu nie udostępniałam kluczy.
Urzędnik powiedział, że gdy korzystałam z Internetu, prawdopodobnie
podłączyła się piracka firma, obciążając mój rachunek. Telekomunikacja nie
uznała reklamacji, informując, że to nie jej problem. Czy nie powinna
przynajmniej ostrzec swoich abonentów? Wiem, że inni też borykają się z
takim problemem.
Niestety, do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) coraz częściej
docierają sygnały o takich pirackich praktykach. Polegają one na tym, że
nieuczciwe firmy zamieszczają w Internecie specjalne strony lub banery,
uruchamiające się automatycznie po wejściu na jakąś stronę WWW (np. związaną
z filmem, rozrywką czy sportem). Często to strony pornograficzne, dotyczące
gier hazardowych lub komputerowych albo oferujące użytkownikom inne
rozrywki. Niestety, wejście na nie powoduje samoczynne uruchomienie
połączenia 0-700, o czym użytkownik nie jest w ogóle informowany. Ustalenie,
skąd pochodzi taka strona (a tym samym namierzenie nieuczciwego
przedsiębiorcy), jest praktycznie niemożliwe, zwłaszcza że są to przeważnie
podmioty zagraniczne. Ściganie tych praktyk należy do policji. UOKiK może
jedynie występować do zidentyfikowanych firm z żądaniem zamieszczenia
informacji o cenie połączenia, zanim użytkownik połączy się z ich stroną.
Dobrze byłoby, aby operatorzy świadczący usługi internetowe informowali
klientów o tego typu niebezpieczeństwach. Nie należy to jednak do ich
obowiązków.
Czytelniczce możemy zaproponować ponowne wystąpienie do TP SA z reklamacją.
Zdarza się, iż od jednorazowego, drastycznie zawyżonego rachunku w stosunku
do wcześniej płaconych przez klienta Telekomunikacja zgadza się pobrać
opłatę niższą - średnią z ostatnich miesięcy. W razie dalszych problemów
czytelniczka może zgłosić się jeszcze do najbliższego rzecznika konsumentów.
Powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów działają przy większości starostw
i urzędów miejskich.
[...]
Mam problem z jednym z operatorów sieci komórkowych, którego telefon mam od
ponad dwóch lat. W lutym 2002 r. burza uszkodziła jego maszt nadawczy. Ponad
dwa miesiące byłem poza zasięgiem operatora, nie łapiąc jego sygnału. Jej
więc zrozumiałe, że wówczas nie mogłem używać komórki. Jakież było moje
zdziwienie, gdy w tym czasie operator przysyłał mi rachunki za abonament
telefoniczny. Wszelkie moje pisma o wyjaśnienie pozostały bez reakcji. Czy
ktoś mi pomoże?
Co prawda UOKiK nie zajmuje się indywidualnymi skargami konsumentów, jeżeli
jednak konkretna nieuczciwa praktyka jest często stosowana (co może godzić w
zbiorowe interesy konsumentów), UOKiK ma prawo wystąpić do przedsiębiorcy z
prośbą o wyjaśnienia. Jeżeli jest konieczne - może nawet żądać zaniechania
takich praktyk. Czytelnik może też zwrócić się do właściwego powiatowego lub
miejskiego rzecznika konsumentów.
Notowała: Renata Majewska
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2