Gry i zabawy logopedyczne
sabunia portal
Witam,
Zapraszam do nowego PRZEDSZKOLA JĘZYKOWEGO w Będzinie przy ulicy Rolniczej 27 (równoległej do ulicy Małobądzkej).
Przedszkole czynne jest w godz 6.30-18.00, zapewnia fachową opiekę. Zajęcia przeprowadzane są w małych grupach.
Nasze przedszkole jest dwujęzyczne i Młodzi Odkrywcy odkrywają tutaj język angielski w sposób intuicyjny, przez obcowanie z nim w codziennych sytuacjach przedszkolnych. Również wybrane zajęcia będą prowadzone równolegle lub na przemian w języku polskim i angielskim. Dwujęzyczne napisy, gry i zabawy,piosenki,wierszyki, książki i pomoce dydaktyczne wspomagać będą dzieci w nauce języka angielskiego.
W przedszkolu realizowane są:
* Podstawa programowa wychowania przedszkolnego MEN
* Elementy brytyjskiego programu „Early Years Foundation Stage”
* Elementy amerykańskiego programu “High/Scope Approach in
Educating Young Children”
* Programy autorskie nauczycieli
* Zajęcia w języku polskim i angielskim
* Zajęcia z logopedą
* Zajęcia muzyczno-rytmiczne
Więcej informacji mogą państwo znaleźć na stronie: http://www.yesmlodziodkrywcy.pl/index.php
lub pod nr tel. 516 424 195
Witam,
Zapraszam do nowego PRZEDSZKOLA JĘZYKOWEGO w Będzinie przy ulicy Rolniczej 27 (równoległej do ulicy Małobądzkej). Przedszkole leży w pobliżu Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5 im. Św. Barbary (dawniej szpital Górniczy) – odległość 1,7 km, Wydziału Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego – 2 km oraz Centrum Handlowego M1 - 3 km.
Przedszkole czynne jest w godz 6.30-18.00, zapewnia fachową opiekę. Zajęcia przeprowadzane są w małych grupach.
Nasze przedszkole jest dwujęzyczne i Młodzi Odkrywcy odkrywają tutaj język angielski w sposób intuicyjny, przez obcowanie z nim w codziennych sytuacjach przedszkolnych. Również wybrane zajęcia będą prowadzone równolegle lub na przemian w języku polskim i angielskim. Dwujęzyczne napisy, gry i zabawy,piosenki,wierszyki, książki i pomoce dydaktyczne wspomagać będą dzieci w nauce języka angielskiego.
W przedszkolu realizowane są:
* Podstawa programowa wychowania przedszkolnego MEN
* Elementy brytyjskiego programu „Early Years Foundation Stage”
* Elementy amerykańskiego programu “High/Scope Approach in
Educating Young Children”
* Programy autorskie nauczycieli
* Zajęcia w języku polskim i angielskim
* Zajęcia z logopedą
* Zajęcia muzyczno-rytmiczne
Więcej informacji mogą państwo znaleźć na stronie: http://www.yesmlodziodkrywcy.pl/index.php
lub pod nr tel. 516 424 195
Logopedia .exe
Powszechnie wiadomo, że terapia dziecka z wadą wymowy wymaga wielu żmudnych ćwiczeń, podczas których mały pacjent nierzadko się zniechęca. W wykonywaniu wielokrotnie powtarzających się czynności, odciążyć logopedę może komputer. Dziecko, mając kontakt z komputerem, pracuje znacznie chętniej, gdyż kojarzy terapię głównie z zabawą.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom środowiska logopedów, oproacowano kompleksowy multimedialny pakiet programów do diagnozy i terapii logopedycznej LOGOPEDIA, dodatkowo wzbogacony o aplikację zarządzającą (tzw. aplikacja logopedy).
W skład pakietu "LOGOPEDIA" wchodzą:
- unowocześnione i wzbogacone o dodatkowe możliwości wersje programów (LOGO-gry, Sfonem, Echokorektor)
- zupełnie nowe programy wykorzystujące zaawansowane technologie komputerowe służące do diagnozy i terapii zaburzeń artykulacji poszczególnych głosek, np. szeregu syczącego, szumiącego, itd.
- Aplikacja logopedy - umożliwia rejestrację pacjentów, zapisywanie wyników diagnozy logopedycznej, jak i śledzenie postępów w terapii logopedycznej.
Linki z tego postu zostały usunięte z powodu naruszenia praw autorskich.
Dmuchajka z Wisły wyrusza na podbój. Nie tylko Europy
Niewinnie wyglądający przyrząd z drewna pomoże dzieciom, które mają problemy z wymową czy uczą się śpiewać. To dmuchajka - wymyślona przez producentów zabawek z Wisły
Zakład Romana Pilcha produkuje zabawki od 1991 roku. Wykonuje je wyłącznie z drewna bukowego, świerkowego i sosnowego. W swojej ofercie ma domki, pociągi, zwierzęta i klocki, a także zabawki edukacyjne oraz pomoce naukowe - mozaiki, układanki, puzzle, zegary oraz gry logiczne.
Zabawki z firmy Pilcha są eksportowane do wielu krajów, m.in. Niemiec, Francji, Austrii, Holandii, a także do Japonii, Korei Południowej i Arabii Saudyjskiej. Coraz większą popularnością cieszą się też w Polsce. Nieprzypadkowo, bo drewniane zabawki są wysokiej jakości, estetyczne, ekologiczne i o wiele trwalsze od tych z plastiku. Dzieci wolą je od azjatyckiej tandety i o wiele bardziej się do nich przywiązują. Tego typu zabawki mają też bardzo dobry wpływ na maluchy - rozwijają zmysł dotyku, koordynację ruchową, pobudzają dziecięcą kreatywność i wyobraźnię.
Zakład Pilcha zakończył właśnie prace nad całkowicie nowym produktem, stosunkowo niepozornym, ale bardzo przydatnym dla wielu dzieci. Zwłaszcza dla tych, które muszą odwiedzać gabinety logopedyczne. - Podczas wizyty w przedszkolu logopeda zapytał mnie kiedyś, czy nie dałoby się wyprodukować takiego przyrządu. To był impuls, po którym zaczęliśmy nad tym myśleć. Prace przygotowawcze trwały dziesięć miesięcy - wspomina Pilch.
Tak powstała dmuchajka. To niewielki przyrząd z drewna bukowego o średnicy 6 cm i wysokości 5 cm. W swojej podstawie ma malutki otworek, do którego wkłada się zwykłą plastikową słomkę. Dziecko dmucha, a powietrze płynie przez słomkę do dmuchajki, z której wydobywa się przez specjalne kanaliki, unosząc leciutką styropianową piłeczkę. Ćwiczenie, choć proste, ma spore znaczenie. Usprawnia aparat oddechowy, korzystnie wpływa na naukę odpowiedniej wymowy i artykulacji, ułatwia kontrolowanie oddechu, rozwija umiejętność koncentracji, a przy tym pozwala na dobrą zabawę. Będzie pomagać nie tylko dzieciom mającym problemy z wymową, ale też uczącym się śpiewać i grać na instrumentach dętych.
- Dmuchajka jest też w pełni higieniczna i nadaje się do wielokrotnego użytku, także w gabinecie logopedycznym. To ważne, bo do niedawna używano tam podobnych przyrządów z Chin, które nie miały wymiennego ustnika i były bardzo niepraktyczne. Dlatego je wycofano - mówi Pilch, który po raz pierwszy zaprezentuje dmuchajkę na Targach Edukacyjnych w Kielcach.
Źródło: Gazeta Wyborcza Bielsko-Biała
Logopedyczne Zabawy to program, który przeznaczony jest do wspomagania terapii logopedycznej. Składa się on z kilku modułów, które pomagają dzieciom usprawniać wymowę poprzez zabawę z komputerem.
Do pobrania jest kilka części programu - Część I - sz, ż, cz, dż; Część II - s, z, c, dz; oraz inne zestawy aplikacji, np. Logoobrazki. Oto przykład kilku zabaw komputerowych dostępnych programie:
PODPISZ I POWIEDZ
Ćwiczenia zawarte w programie są pomocne szczególnie przy utrwalaniu głoski w wyrazach (w różnych pozycjach). Program polecany jest dla dzieci posiadających umiejętność czytania. Zadanie dziecka polega na wybieraniu kolejnych liter i układaniu podpisu do pokazanego na ekranie obrazka. Litery układa się przy pomocy kursora myszy (metodą "przeciągnij i upuść").
ZAPAMIĘTAJ I POWIEDZ
Program obrazkowy, w który z pewnością chętnie będą grały młodsze jak i starsze dzieci. Polecany do wykorzystania j przy utrwalaniu wymowy głosek w wyrazach (w nagłosie, śródgłosie i wygłosie). Niezastąpiony w ćwiczeniu trudnych głosek i pozwalający na porównywanie wymowy ze wzorcem podanym przez komputer. Program ćwiczy również inne sprawności takie jak: spostrzegawczość wzrokową, pamięć, koncentrację uwagi.
Gra polega na odkrywaniu 2 kart (klikaniu na nie myszką) i szukaniu pary. Po znaleznieniu przez dziecko 2 takich samych obrazków można usłyszeć ich nazwę podaną przez komputer. Po usłyszeniu nazwy dziecko powinno ją bezbłędnie powtórzyć.
Program LogoObrazki służy do wspomagania terapii logopedycznej sygmatyzmu, a dodatkowo rozwija umiejętności logicznego myślenia, czytania i liczenia.
Artykuł jest ze strony: idg.pl , tam też mozna zobaczyć obrazki (mają zakaz hotlinkowania)....
Strona producenta tej gry: komlogo
Cytat:
krzyk_ciszy napisała
Witam wieczorowo.
Dziękuję Wam za słowa wsparcia i wiarę w mojego robaczka:cheess:
Ja nigdy nie bagatelizowałam tej sprawy bo wydaje mi się dość poważna, może aż przesadnie bo lekarze mnie uspakajają, ponoć "za bardzo się przejmuję bo nie ma dramatu"
Ja jednak nie zostawiam dnia na próżnowanie - dlatego tak rzadko bywam na forum. Mam w domu całą masę pomocy ogólnorozwojowych i logopedycznych dla synka, poczynając na prostych filmach przez książki, gry rozwojowe dla trzylatków po programy multimedialne. Może faktycznie trochę przesadzam, ale nie chcę siedzieć z założeniem że "ma jeszcze czas" bo wg mnie on nieubłaganie mija. Zdrowemu dziecku odpuściłabym ćwiczenia gdyby nie miało na nie ochoty. Dla mojego bidulka nie ma litości. To okrutne, ale inaczej nie da rady.
Dziś oglądała go pani psycholog, wreszcie usłyszałam jakieś podejrzenie diagnozy - choć by było najgorsze-dla mnie to sukces bo zawsze lepsze od niewiedzy, a ta już wycieńczała mnie psychicznie. Otóż u robaczka istnieje podejrzenie zaburzeń autystycznych o bardzo niewielkim spektrum. Synuś jest bardzo samodzielny, aż zanadto jak na swój wiek, niczego się nie boi, i inne tego typu lekkie dysfunkcje-nie będę was zanudzać wymieniając je:cheess: Z założeń lekarza jeśli do terapii logopedycznej dołożę terapię integracji sensorycznej (nie wiem czy poprawnie napisałam) - to powinno przynieść efekt.
Znam mojego synka, wiem że jest mądrym i dobrym dzieckiem, wierzę że z tego wyjdziemy, ale trochę mi go brak bo teraz często jesteśmy tak jak by "obok" siebie i nie możemy się spotkać ;(
Kochana przykro mi z powodu problemow z synkiem
ale czytajac twoj opis wrecz zmuszasz go do niektorych czynnosci a on nie ma na to ochoty , nie jestem psychologiem ale z tego co piszesz niema ochoty na taka zabawe , nie mowie ze zle cos robisz podziwiam cie wrecz za cierpliwosc
ale ja bym sprobowala mu odpuscic na kilka dni i pozostawila go samemu sobie by mogl sam zadecydowac na co ma ochote i wtedy on obejmie inicjatywe w zabawie .
A co najwazniejsze pomysl tak jakbys byla w jego skorze w danym momencie .
Daj mu czas i wolna reke wyboru przez kilka dni , nie znam Twojego synka ale z tego co piszesz jest zdolny i madry chlopczyk wiec daj mu szanse to pokazac , sprobuj .
Przepraszam ze sie wtracilam w ten sposob ale ja bym tak zrobila .
Zycze powodzenia .
Moge przedstawić oferte dwóch bardzo dobrych przedszkoli, z ktorymi obecnie współpracujemy:
Przedszkole 34
RYTMIKA
Nauka piosenek, ćwiczenia słuchowe, ruchowe, zabawy przy muzyce, gra na instrumentach perkusyjnych, słuchanie muzyki poważnej, nauka tańców, integracja różnych form ekspresji twórczej.
GIMNASTYKA KOREKCYJNA
Ćwiczenia korygujące skrzywienia kręgosłupa, koślawość i szpotawość kolan, płaskostopie, wady postawy.
Rozwijanie ogólnej sprawności i tężyzny fizycznej.
TANIEC TOWARZYSKI
Kształtowanie u dzieci nawyku prawidłowej postawy poprzez odpowiednie ćwiczenia taneczne. Wytworzenie u dzieci zainteresowania aktywnością fizyczną oraz przedstawienie korzyści płynacych z uprawiania tańca towarzyskiego i jego wpływu na organizm.
JĘZYK ANGIELSKI
Nauka języka angielskiego oparta jest na programach: "ECO AND FRIENDS STARTER 1" dla klas zerowych nr 293/01 i "PINGU LOVES ENGLISH" cz. 1 nr 101/01, 102/01. Grupy od 8 do 10 dzieci. Dzieci korzystają z książek i kaset w przedszkolu, Uczą się dużo piosenek w języku angielskim, tematycznie związanych z wprowadzanym tematem zajęć, słownictwem i zwrotami. Rodzic może zawsze uczestniczyć w zajęciach.
LOGOPEDIA
Terapia logopedyczna dla dzieci dotkniętych różnymi zaburzeniami mowy ma pomóc w spełnianiu jednego z wielu zadań wychowania przedszkolnego - objąć troskliwą opieką ostatnią fazę kształtowania się mowy, tak aby była ona już dojrzała, gdy dziecko wstąpi w progi szkolne. Chodzi przy tym nie tylko o bogatszy zasób słownikowy (zgodny z wiekiem), o logiczną, składniową i gramatyczną formę wypowiedzi, ale o czystą i wyraźną wymowę.
ZAPEWNIAMY:
- Czas pracy w godz. 6.30-17.00
- Rezygnację z leżakowania
- Opiekę psychologiczno-pedagogiczno-logopedyczną
- Zajęcia otwarte dla rodziców
- Wycieczki autokarowe
- Wyjścia do teatru, muzeum
- Występy artystyczne
- Imprezy sportowe
- Fachową i miłą kadrę
- Bezstresową adaptację dziecka w przedszkolu
przedszkole34.rze.pl
Przedszkole 37
W czasie godzin pracy przedszkola odbywają się zajęcia planowane - inspirowane przez nauczyciela - dwa zajęcia po 30 minut w grupach starszych i jedno zajęcie od 15 do 20 min w grupach młodszych. Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa w zakresie nauczania, wychowania i opieki nad dziećmi w wieku od 3 - 6 lat.
W przedszkolu odbywają się również zajęcia tzw. zajęcia dodatkowe (płatne przez rodziców):
-rytmika,
-gimnastyka korekcyjna,
-języka angielski /wszystkie dzieci/,
-taniec.
Organizowane są one przez prywatne firmy, a zajęcia prowadzą wykwalifikowani instruktorzy.
Polecamy ;-)
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2