Gry i zabawy ruchowe wyścigi
sabunia portal
Nie ma co iść na zadry z nauczycielką. Może lepiej zaproponować jej
jakie gry i zabawy ruchowe mogłaby wykorzystać na lekcjach WF-u.
Może nie ma pomysłów (jako nauczycielka powinna mieć ich tysiące).
Jest mnóstwo zabaw które są dla dzieci intersujące. Wyścigi z
przeszkodami, przewroty przez materace, szczur ze skakanki. Tylko
chcieć.
Wersja językowa: w całości po polsku
Format: 1xCD
Gatunek: familijna
Procesor Pentium 366 MHz (lub kompatybilny), 64 MB RAM, 8MB karta graficzna zgodna z DirectX,
Windows 95/98/Me/2000/XP
Bohaterowie z bajek i filmów Disneya od kilkudziesięciu lat są towarzyszami zabaw Twoich dzieci. Teraz mogą się one spotkać ze swymi przyjaciółmi w przygotowanych przez najlepszych specjalistów grach komputerowych w profesjonalnej polskiej wersji językowej. Każdy młody miłośnik gier, niezależnie od wieku, znajdzie wśród nich swoją ulubioną rozrywkę: od przygodówek przez gry zręcznościowe i wyścigi po gry edukacyjne, których bohaterowie pomagają dzieciom przez beztroską zabawę opanowywać nowe umiejętności. Twórcy programów starają się ograniczyć do minimum elementy przemocy, dbając, by gry Disneya uczyły nie tylko samodzielnego myślenia i mądrego współzawodnictwa, ale także współpracy i pokojowego rozwiązywania problemów. Zabawa z postaciami Disneya pomaga rozwijać zręczność i koordynację wzrokowo-ruchową, a system nagród, związany z przechodzeniem kolejnych fascynujących poziomów, motywuje do mierzenia się z kolejnymi wyzwaniami. Wielkimi zaletami gier są ich szata graficzna i opracowanie dźwiękowe: wraz z ulubionymi postaciami młody gracz zagłębia się w kolorowy, odtworzony w szczegółach świat, który zna z filmów i bajek. Także fabuła wielu gier oparta została na przygodach disneyowskich bohaterów z takich opowieści, jak "Król Lew", "Toy Story" czy "Gdzie jest Nemo?" Dziecko może się także spotkać ze starymi przyjaciółmi: Myszką Miki, Chipem i Dale'em albo Kubusiem i gromadką jego miłych znajomków ze Stuwiekowego Lasu. Gry Disneya gwarantują Twojemu dziecku wiele godzin najlepszej zabawy w najlepszym towarzystwie!
* Doskonały dubbing w wykonaniu m.in. Zenona Laskowika i Andrzeja Grabowskiego, Bartosza Obuchowicza oraz Stefana Friedmana
* zabawa z postaciami z wspaniałego filmu Disneya
* piękna trójwymiarowa grafika!
Download:
> ciągnęła się za mną trauma bycia wybieraną do drużyny jako ostatnia
Witam w klubie!
WF zniechęcił mnie do jakiegokolwiek sportu do dziś (ok, polubiłam żeglarstwo). Byłam najgorsza z WF z całego rocznika. Powaga, nie było drugiej takiej łamagi - od najwolniejszych biegów, przez kompletną nieumiejętność grania w jakiekolwiek gry zespołowe, aż po katastrofę przy zajęciach gimnastycznych typu stanie na rękach czy skok przez kozła. Były inne osoby słabo radzące sobie w jednych ćwiczeniach, ale lepsze w innych, tymczasem mnie nie szło zupełnie nic. A ocenę trzeba było dostać. Choćbym nie wiem jak się starała, jedyną szansą na 3 była litość "żeby nie psuć świadectwa". Nienawidziłam tego cholernego WF i nauczycieli psychopatów, i do tej pory szlag mnie jasny trzaska, jak o tym myślę. Pomoc nauczyciela ograniczała się do wystawienia oceny, ewentualnie śmiania się, jak wywaliłam się z kozłem czy dostałam piłką.
Aspekt "ocenowy" wf nie był najgorszy, gorszy był towarzyski. Wiele zabaw dzieci polega na ganianiu się. Biegałam wolno, więc byłam z nich wyłączana: "ty nie, bo ty wolno biegasz". W klasach 0-3 pani usadzała dziatwę w dwa rzędy i robiła wyścigi. Dzieci darły się "nie chcemy Ireny", bo rząd, w którym byłam, zwykle przegrywał. Nauczycielkę to zlewało. Chyba nikt się tak nie cieszył z choroby serca, jak ja, gdy się okazało, że z tego powodu będę miała zwolnienie z tych tortur.
Zastanawiam się, jak taki wf ma pomóc dzieciom pokochać ruch, sport i wpoić im, że ruszać się jest zdrowo i miło? Mnie została trauma i antypatia do sportu. Myślę, że wydatnie pomogły w tym oceny. Może gdyby nagradzane, oceną czy punktami, było samo uczestnictwo w zabawia ruchowej, osoby słabsze byłyby bardziej zmotywowane. A oceny - na osobnych, bardziej wyczynowych zajęciach dla chętnych.
Tak się składa ,że z małymi szkrabami jak i większymi prowadziłam zajęcia kilka
lat. I tak króciutko...najwyżej się dopytasz...
1.Niezbędna jest rozmowa z nauczycielem który prowadzi wszystkie zajęcia jak i
tym co prowadzi gimnastykę...(czy to ten sam nauczyciel?)- ten nauczyciel co
przebiera może zauważyć problem przebierania- ten co prowadzi gimnastykę już inny
2. Czy córka też nie uczestniczy w zabawach tanecznych, rytmicznych, gdzie nie
trzeba się przebierać? Jak ją ubierasz w dzień gimnastyki? Bo jeśli są to
rajstopy , sukieneczki , podkoszulki , masa spinek na głowie kolczyki (które
nauczyciel ma obowiązek kazać zdjąć), to się nie dziwię ,że jest leniwa...Bo
może ma problemy ,że za długo się przebiera , że musi prosić panią o rozpięcie
sukienki etc. proponuję w dzień gimnastyki ubrać dziecko w luźny dres.
Nauczyciel może poganiać z przebieraniem , bo ma swój program i dziecko może się
stresować.
3. Jaki strój obowiązuje? Wszyscy to samo , czy każdy co tam ma? Bo może warto
zabrać córkę do fajnego sklepu , niech sama wybierze w czym chce ćwiczyć. Może
to ją zachęci.
4. Obuwie -w jakim ćwiczy?Ślizgają się czy nie? Brzydko pachną jak pani powie
,żeby zdjąć? Czy dzieci ćwiczą w skarpetach czy bez?
5 Czy dziecko ma jakieś znamię na ciele, szukaj czegokolwiek z czego dzieci
mogły się zaśmiać...każde najmniej złośliwa uwaga pod kątem wrażliwego dziecka
może je zranić.
6. Jak dziecko się zachowuje na spacerach? Bawi się w zabawy ruchowe? Gracie
razem w piłkę, bawicie się w berka , pływa w basenie jeziorze etc? Czy z
rodzicami też unika ruchu?
7. Jeśli chodzi o dojrzałość psychiczną...są takie przypadki. Czekałam na jedno
dziecko 2,5 roku aż zacznie się bawić z resztą dzieci w berka, zrobi skłon,
pogra w wyścigi. Był to chłopiec, który na zajęciach chciał się tylko czołgać i
tarzać po ziemi i udawać samochody. Trafił w konsekwencji z orzeczeniem do klasy
integracyjnej. Inny przypadek to otyłość dziecka , ciężko dzieciakowi było się
poruszać , to okłamywał ,że nie ma stroju etc. Poza tym wierz mi ,że dzieciaki w
tym wieku uwielbiają w-f. Kochają wręcz, to ich niejednokrotnie ulubione zajęcia!
8. I na koniec już...Co rozumiesz pod pojęciem gimnastyka? czy dzieci mają
gimnastyczne zajęcia czyli konkretnie gimnastykę jako dziedzinę sportu? Czy może
to są gry i zabawy? czy judo? czy taniec? czy każdego po trochu?może czegoś nie lubi
9. i co do stanowczości rodzica i nauczyciela..dziecko ma ćwiczyć i nie ma nic
do gadania
witam Panią.dwulatek może bawić się wszystkim!
Różne ciekawe przedmioty codziennego użytku - garnki, łyżki , sitka ,
pojemniczki mogą służyć do wkładania jednego w drugie, a w ciekawszej wersji -
do przesypywania np fasoli, grochu, ryżu, kaszy, przelewania wody.dziecko uczy
się mnóstwa rzeczy - koordynacji wzrokowo ruchowej i pojęc matematycznych -
większy - mniejszy, więcej - mniej, zmian objętości - czyli podłoże myślenia
matematycznego. ważny jest także zmysł dotyku - badanie różnego rodzaju faktur,
stymulacja zmysłu dotyku.
Dwulatek to takie dizecko, które poznaje świat wszystkim zmyslami, uczy się cały
czas. Będzie zainteresowany zabawami plastycznymi
abawy plastyczne:
Zabawy farbami: malowanie palcami, mieszanie kolorów, robienie „odbitek”,
stempli, odbijanie śladów rączek i nóżek. Można zmieszać farbę z płynem do
naczyń i robić „bańki” z farbą, rozdmuchiwać plamy z farby na różne strony,
tworząc ciekawe kleksy, moczyć nitki w farbie i odbijać ciekawe wzory..
Przepis na farbę do malowania palcami:
Składniki:
1 szklanka mąki
1 łyżka stołowa soli
1,5 szklanki zimnej wody
1 szklanka gorącej wody
0,25 szklanki barwnika spożywczego w płynie
Zmieszać sól z mąką. Dodać zimną wodę i mieszać do uzyskania jednolitej
konsystencji. Dodać gorącą wodę, zagotować, cały czas mieszając, do uzyskania
jednolitej konsystencji. Po wystygnięciu dodać barwnik spożywczy.
Zabawy masą solną:
Dzieci uwielbiają lepić, lubią też przygotować masę: na 3 części soli jedna
część mąki i woda –tak abyi się ciasto złączyło. I zagniotła. Można ją barwić
– barwnikami spożywczymi lub farbami
Zabawa masą solną. Lepienie jest wyciszające, uspokajające. Ćwiczy sprawność
manualną, panowanie nad napięciem mięśniowym w obrębie dłoni, uczy pojęć
takich jak wielkość, ciężar i objętość Wzbogaca słownictwo dotyczące kształtu,
a także odcienia, barwy i faktury.
Dzieci lubią bardzo także różnego rodzaju zabawy wodą – przelewanie, łódeczki,
sprawdzanie, co pływa – co tonie, robienie piany, baniek mydlanych.
Podobne do zabaw wodą są zabawy piaskiem, a także ziarnami –kaszami, ryżem,
fasolą – różnego rodzaju przesypywania . Potrzebne będą różnego rodzaju
pojemniczki, lejki, sitka itp.
Tego typu zabawy mają aspekt wyciszający emocje. Poza tym dzieci uczą się
pojęcia objętości, ciężaru, pusty – pełny, poznają ciąg przyczynowo – skutkowy.
Zabawki:
Warto aby były solidne, trwałe i uczyły dziecko czegoś. Polecam zabawy
konstrukcyjne, klocki – duplo, potem lego, klocki lub pojemnik do wkładania
jeden w drugi układania piramidy, tzw sortery – uczące rozpoznawania
kształtów i klasyfikowania, wieże, z czasem proste gry planszowe, układanki,
puzzle.
Do zabaw tematycznych przydadzą się misie , lalki i domki dla lalek,
samochodziki , garaże, stroje do przebrania, figurki zwierząt i ludzi,
pacynki, kukiełki. Zabawy muzyczne wymagają prostych instrumentów np. bębenka,
cymbałków, grzechotek itp.
W zabawach tematycznych bardzo ważny jest udział rodzica: t z nim najfajniej
zbuduje się zoo i opowie przygody tygryska i krokodyla lub z nim urządzi się
super wyścigi samochodowe, albo zakupy w sklepie.
Jako zabawki znakomicie sprawdzają się proste przedmioty codziennego użytku
jak garnki, łyżki, pokrywki itp.
Ilość zabaw jest nieograniczona i zależy od naszej - i dzieci -
inwencji.Wiecej pomysłów na zabawy w literaturze:
literatury polecającej różne pomysły: np "365 gier i
zabaw na każdy dzień roku" wyd. REA 2005, "Co dzień mądrzejsze" D. Chapman
Weston, Mark Weston , 1998 Prószynski i ska, J. Silberg "Gry i zabawy z
maluchami" Media Rodzina of Poznań, Ann Donelly "Gry i zabawy dla najmłodszych"
dla dzieci w wieku 0-4 Liber 2003. W księgarniach jest sporo dostępnej
literatury na ten temat.
Pozdrawiam i -miłej zabawy!
i miłych i spokojnych swiąt.ak.
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2