gry matematyczne do pobrania na komputer
sabunia portal
Do włączenia prądu wystarczy logika - nawet bez znajomości matematyki :)
Ostatnio nie miałem czasu, by wprowadzić zmiany do gry. Prawdopodobnie w ten weekend będzie oficjalna premiera. Projekt tworzę w pojedynkę, dlatego nie może równać się z najlepszymi (MOTAS, White Chamber). Może warto poszukać ludzi do współpracy, którzy wytrwają do końca, choć to nie jest łatwe.
Przygotowałem ankietę: TODA - ankieta. Odpowiedzi pomogą w wybraniu odpowiedniej drogi i dostosowaniu gry do oczekiwań. Wyjaśnię kilka pytań:
Ad 2. Pomysł stworzenia gry logiczno-przygodowej narodził się już kilka lat temu. Udało mi się go zrealizować w 2006. Gra była podzielona na etapy, lecz istniały tylko 2. Nowa wersja TODA zawiera 1 etap, lecz bardziej rozbudowany. W każdej chwili można powrócić do poprzednich pokojów. Prawdopodobnie zostanie tak, jak jest, ale poznam Wasze preferencje.
Ad 7. Zastanówcie się, jak można zmodyfikować grę - jakie obiekty dodać, jak zmienić przebieg gry... Prawdopodobnie zlikwiduję elementy zbędne (np. cyfry hakerskie, może nawet tablicę z liczbami nad komputerem) i wstawię coś, co weźmie udział w rozgrywce. Tak, aby gracz musiał wykonać więcej operacji i trochę pomyśleć.
Gdy gra wyjdzie z fazy BETA, zostanie udostępniona do pobrania na komputer. :)
" />Od dzisiaj ja również nie lubię piratów (tych co grają na piratach). Dlaczego?
Ponieważ prowadzę firmę i z przyzwyczajenia zawsze coś sprawdzam kilka razy za nim kupię. Dlatego też z braku czasu (lenistwa itp.) oraz z faktu iż mieszkam na wsi a w Malborku (mam do niego 16 km) nie ma empiku, wpadłem na pomysł, iż zamówię grę przez internet. Pracuję obecnie pod Białymstokiem (60 km miejscowość Zambrów) i do Białegostoku jadę tylko przy okazji meczy Jagi. Więc rozpocząłem poszukiwania i ... na allegro natrafiłem - gra do pobrania przez internet za 49 zł. z groszami.
Więc pomyślałem. Kupię i napiszę felieton (efekty widzicie).
1. Kupiłem (kup teraz) od razu zapłaciłem i wysłałem e-maila. W opisie aukcji było 6 minut.
2. Zainstalowałem EA download manager i czekam...
3. Po 2 godzinach dostałem kod do aktywacji i ... pobrałem grę
4. Zainstalowałem.
A teraz troszkę matematyki.
Zaokrąglamy cenę gry do 50 zł. Dzielimy na 366 dni w roku. Daje to nam tyle, że przy komputerze stawiamy skarbonkę i codziennie wrzucamy po 14 groszy. Po roku czasu cieszymy się grą.
Na koniec mam dwa pytania.
Pierwsze kieruje do redakcji.
Dlaczego za to co WY robicie dla tej gry (bez Was jest tragedia. Nazwy klubów, piłkarze, herby, stadiony itp.) nie możecie rozprowadzać Fifa Manager za pomocą klucza i za niewielkie pieniądze?
Drugie pytanie do Was.
Wykorzystujcie internet. Można na nim zarobić Nie grajcie na piratach bo za grosze można mieć nową grę.
Pozdrawiam i do zobaczenia on-line.
BOINC jest to projekt sprawiający że każdy człowiek który ma komputer może wnieść swój wkład w rozwój nauki. Wystarczy pobrać BOINC menedżer i wpisać adres projektu. Polega to na tym, że na twój komputer jest ściągana pewna porcja danych, a twój komputer przeprowadza skomplikowane obliczenia (od kilkunastu godzin do kilku miesięcy - zależy od komputera i projektu, ale nie musi być ciągle komputer włączony - można włączać np. tylko jak się używa komputera) i potem odsyła wyniki spowrotem. Wiele rzeczy jest niemożliwe do obliczenia, albo jakimś super komputerem trwało by to kilkadziesiąt lat. Ale inaczej to wygląda jeśłi obliczenia się podzieli na wiele tysięcy części i wyśle do obliczenia do wielu tysięcy komputer ów na raz na całym świecie - wtedy wystarczy pare lat (też zależnie od projektu). Można sobie wybrać z pośród wielu projektów zajmujących sie fizyką, matematyką, astronomią, klimatyką, kryptografią, obliczaniem prawdopodobieństwa kolizji ziemi z asteroidą, wyszukiwanie planet po grawitacji innych planet, analizowaniem sygnałów z kosmosu a nawet szachami ;P JA wybrałem medycynę.
Ja akurat przeznacyłem moc obliczeniową mojego komputera na medycynę. Wystarczy włączyć program a on pracuje w tle i się nie narzuca. (Oczywiście nie polecam włączania podczas grania w wymagajace gry )
Lista projektów i jak dołączyć
Co o tym sądzicie?
Uwaga: kto nie zgadza się z twierdzeniami, które podam poniżej, może otwarcie zaprotestować.
Jak uczyć się dobrze programować?
To pytanie może zadać zarówno początkujący i doświadczony.
Oprócz chęci uczenia się mamy także aspiracje twórcze - po prostu pisać programy, tworzyć strony...
Tu zaczyna się problem. Początkujący postawi kilka pytań:
1. Od czego zacząć?
2. Co mi się w życiu przyda?
3. Czy tworzyć coś, czy tylko się uczyć i uczestniczyć na forach i blogach?
4. Czy zająć się pisaniem programów, budową stron, grafiką 2D, 3D czy czymś innym?
5. Czy publikować swoje prace?
6. Czy zająć się tworzeniem na zlecenie lub czy jestem na to przygotowany?
7. Po które źródła (strony, kursy, książki) sięgnąć?
Własne projekty
Potrzeba samorealizacji stoi najwyżej w piramidzie Maslowa. Na pewno chcesz dobrze wykorzystać swój potencjał. Być może zamierzasz zaistnieć w sieci (potrzeba uznania). Możesz się wykazać i przydać na różne sposoby, ale omówię tylko inwencję twórczą.
Podzielę projekty na kilka grup i podam przykłady:
1. Proste programy użytkowe - narzędzia, kalkulatory, konwertery, kulki, kółko i krzyżyk
2. Zaawansowane programy - edytory HTML, biurowe, specjalistyczne, słowniki, matematyczne
3. Proste skrypty do pobrania - liczniki, ankiety, skrypty
4. Zaawansowane skrypty do pobrania - fora, CMS-y, specjalistyczne systemy, frameworki
5. Zaawansowane biblioteki do pobrania - systemy szablonów, mail, grafika, komponenty
6. Strony domowe lub tematyczne - tworzone w różnych celach
7. Skrypty użytkowe - zazwyczaj działają tylko na stronie autorów
8. Gry - działają jako programy lub skrypty, zaprogramowane lub stworzone w kreatorach
Im bardziej skrypt jest zaawansowany i popularny, im więcej autorzy mają ambicji, tym więcej wyzwań. Na pewno do realizacji najłatwiejsze są punkty 1, 5 i 6. Nie jesteśmy pod presją terminu ostatecznego (deadline). 3 i 7 stawiają więcej wymagań, choćby udzielanie pomocy poszkodowanym (czyt. użytkownikom naszych dzieł), regularna aktualizacja projektów, wdrażanie nowych funkcji. Najtrudniejsze to: 4 i 7. Na to potrzeba dużego nakładu pracy, aby program lub skrypt liczył się i konkurował. Dochodzi rozwiązywanie często skomplikowanych problemów, poprawianie błędów, ciągłe ulepszanie i dostosowywanie produktu (bo konkurencja nie śpi, a Internet ewoluuje).
Czy to najlepszy sposób na naukę?
Zostawmy na chwilę potrzebę samorealizacji, a wróćmy do nauki. Rozwijając jakiś projekt (samodzielnie lub grupowo), testując go na różnych konfiguracjach, czytając fora, blogi, podręczniki, aby potem zastosować wiedzę w praktyce, łatwo zyskujemy doświadczenie i umiemy radzić sobie z wręcz nierozwiązalnymi problemami.
Jednak teorię poznajemy przez cały czas. Gdy spojrzę na kod, który pisałem kilka lat temu, muszę przyznać, że wiele się nauczyłem - właśnie przez praktykę. Zdaję sobie sprawę, że wciąż nie tworzę w sposób profesjonalny, wciąż popełniam wiele błędów, ale teraz przynajmniej dbam o wydajność i bezpieczeństwo. Wiedzę zdobywałem miesiącami w Internecie. :)
Wciąż zadaję sobie pytanie, czy wypuszczanie skryptów (mniej lub bardziej zaawansowanych) było dobrym posunięciem. W rezultacie staram się za wszelką cenę ulepszać stworzone dzieła (przecież wyznaczyłem sobie cele - wydać wersję X, dodać funkcje Y, Z, naprawić M, N, O) zaniedbuję naukę w szkole, ostatnio praktycznie spędzam czas przed komputerem :lol2:
Argumenty za tworzeniem zaawansowanych projektów lub uczestniczeniem w nich:
1. Szybko uczymy się dobrze programować w praktyce
2. Mamy satysfakcję, podnosimy samoocenę, realizujemy się w dziedzinie
3. Kształcimy swoją inwencję
4. W niektórych przypadkach wykorzystujemy wiedzę z nauk ścisłych
Argumenty przeciwko:
1. Potrzeba dużego nakładu czasowego - zaniedbujemy szkołę / studia / pracę
2. Siedzimy w kółko w 1 lub kilku projektach (dożywotnio?), który może się znudzić
3. Wciąż się uczymy, popełniamy błędy - jesteśmy odpowiedzialni za ewentualne szkody
4. Być może istnieją lepsze polskie projekty, a my tylko niepotrzebne tworzymy konkurencję
5. Zaniedbujemy inne dziedziny informatyki, nauki ścisłe - matematykę, fizykę...
Jeśli nie projekty, to co? Może punkty 1, 6, 7, 8? Kto nie ma umiaru, i tak będzie spędzał większość czasu w oknie przeglądarki internetowej, grał w gry, a za zadania domowe, lektury, teorię, nauki ścisłe zabierze się w nocy (jeśli wcześniej nie pójdzie spać).
Podzielimy się swoimi doświadczeniami :)
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2