Gryfów Śląski
sabunia portal
dzwonek napisał(a) w wiadomości: <37bdc@news.vogel.pl...
jestem z Warszawy. Pozdrawiam Dzwonek
| Norbi napisał(a) w wiadomości: <37bc0@news.vogel.pl...
| Szukam osoby, która tanio przestroi fonie w magnetowidzie philips.
| ndzwo@sec.polbox.pl
| Pozdrawiam Dzwonek
| Jak?, telepatycznie. Umnie masz za friko.
| Pa! Andy
No to masz pecha, ja jestem z Gryfowa Śl. jakieś 540-560 km,
ale możesz wpaść z tym widełem.
Trzymaj się Andy
Nie chce sie chwalic ale ja:-)Zaczynalem w 1997 roku.
No cóż, ja w 1988... Wówczas było więcej pociągów i zupełnie inne ceny
biletów. W połowie lat 90 moje eskapady nazywałem już "Wyprawami z
poświęceniem", bo ciężko było się już swobodnie poruszać m.in. z powodu braku
skomunikowań.
Przez 18 lat przejechałem ok. 340 000 km koleją tak więc wiele tras ogromną
ilość razy. Nie zaliczyłem jednak całej sieci, bo z wielu przyczyn już się nie
dało lub brakło czasu - w 05.1990 wycięto ogromną ilość linii...
Dla przykładu podam jakie małe "kółeczka" rekreacyjnie można było w parę
godzin (no cały dzień...) wykonać:
1. Legnica - Zgorzelec - Lubań - Leśna - Lubań - Gryfów - Swieradów - Gryfów -
Wałbrzych - Jaworzyna - Legnica
2. Lubin - Legnica (Północna) - Rawicz - Bojanowo - Odrzycko - Głogów - Lubin
3. Legnica - Jerzmanice - Lwówek Śląski - Jelenia G. - Wałbrzych - Jaworzyna -
Legnica
4. Lubin - Zielona Góra - Żary - Żagań - Legnica - Lubin
5. Lubin - Głogów - Żagań - Węgliniec - Legnica - Lubin
no i temu pochodne...
Jaco
PS. Podobnie było w innych rejonach kraju, gdzie można się było jeszcze
załapać na Ty2/Ol49, SN61 itd.
| Kolej odda tory
| Na Dolnym Śląsku są też inne nieczynne linie kolejowe, które PKP mogą
| nieodpłatnie przekazać samorządom. To połączenia: Świdnica - Jedlina
| Zdrój, Ławszowa - Żagań, Jawor - Roztoka, Chocianów - Przemków, Głogów -
| Góra Śląska, Malczyce - Jawor, Gryfów Śląski - Mirsk.
Hmm troche mnie martwi to iż w tym wyliczeniu nie ma lini Szklarska
Poręba G - Jakuszyce - granica państwa
Mnie bardziej dziwi sposób oddawania linii. Z pewnością samorządy pałają
chęcią przejęcia tylko części linii i będą puszczać pociągi z Ławszowej do
Żagania, czy z Głogowa do Góry...
A co do braków to się zgodzę, bo lokalne linie "cipłowodowe", czy
"henrykowskie", już nie wspominając o Kobierzyce -Piława Grn. też jakoś się
tutaj nie pojawiły. Ciekawe czy PLK będzie chciała oddać Stronie Śl...?
Mick M.
| Jakaś lista stacji kształtowych była już tworzona - tylko sprawdzić gdzie ta
| lista i gdzie jest trakcja i masz co chcesz...
| Dodam co pamiętam...
| Nowa Sól
| Rudna Gwizdanów
| Szczecinek
| Krotoszyn (?)
| Gryfów Śl.
Co do Szczecinka to na bank się mylisz. Od 96-stego roku przekaźniki chyba
typu "E". A co powiecie na Słupsk cała osobowa i część towarowej na
kształtowych. W zasadzie tylko Sp5 (wyjazd na Koszalin i Szczecinek) ĂÂ ma
normalne świetlne semafory.
Karawek
No a Suwałki?
SMall42 <ni@tego.cwaniakunapisał(a):
tomekjot napisał(a):
| Czy przypadkiem - nie rozdzielą składu na Legnicę i J-g we W-cku?
I co, mają jechać po sobie w odstępie paru minut po tej samej trasie?
Chodziło pewnie o to, czy część legnicka nie jedzie do Legnicy, a część
jeleniogórska do JG przez Wałbrzych...
Ale nie, tak to jedzie:
Ankunft Abfahrt Gleis Aktuelles
Warszawa Wschodnia 05:48
Warszawa Centralna 05:55 06:05
Piotrkow Trybunalski 07:33 07:34
Radomsko 08:02 08:03
Czestochowa 08:34 08:36
Opole Glowne 10:24 10:26
Wroclaw Glowny 11:20 11:22
Legnica 12:29 12:30
Boleslawiec 12:53 12:54
Wegliniec 13:10 13:35
Luban Sl. 14:05 14:06
Gryfow Sl. 14:30 14:48
Jelenia Gora 15:29
Pozdrawiam,
Franek Grzegorek
Dnia 21 Jul 2005 13:53:43 +0200, Rafał. napisał(a):
| Izerią, a może mizerią to jesteś Ty ;-). Kup osbie dobrą mapę (byle nie
| wydawnictwa Beata Piętka) i dokonaj jej analizy. Po pierwsze rzeka zowie się
| Izera!!!
| Sam sobie kup. Rzeka się nazywa Jizeria.
Jak już to Jizera. Może jednak ty kup.
| po drugie zobacz jakie pasma górskie rozdziela ta linia - prawie cały
| czas porusza się ona na pograniczu Karkonoszy i Gór Izerskich. Tak wię jest
| ona tak samo karkonosaka jak i izerska :-D.
Nawet nie, ale o tym wcześniej napisałem.
| No i co z tego, że rodziela? Linia Jelenia Góra-Karpacz to karkonoska, a izerska
| Gryfów Sląski-Pobiedna.
| A Szklarska Poręba - Harrachov (Tkacze)-Korenov, to linia korenovska.
A Mysłakowice - Kamienna Góra? Ogorzelecka, Pisarzowicka, czy jaka?
Nie sprzeczaj się. Ta nie ma nazwy.
To tak jakby traktować wszystkie pociągi jadące z Bydgoszczy, Bydgoszczanin, z
Siedlec, Siedlczanin, A z Jeleniej Góry, Jeleniogórzanin - wielokrotnie to nazwy
lekko nie proste :)))
oto rozkład jazdy na 22.02.2003:
Goerlitz odjazd 9.45, Zgorzelec 9.51-9.53, Krysin 9.57, Jerzmanki 10.01,
Studniska 10.07, Zareba 10.19, Lubań 10.27-10.35, Gryfów Sl 10.55, Rebiszow
11.09, Stara Kamienica 11.19, Rybnica 11.25, Jelenia Góra 11.37 i dalej jako
luzem Jelenia odjazd 11.48, Wojanów 11.54, Janowice W. 12.02, Marciszów
12.10, Sedzisłąw 12.18, Boguszów Gorce Zach 12.38, Bogusów Gorce 12.34,
Boguszów Gorce wsch 12.41, Wałbrzych Gł. 12.53-15.01, Boguszów GW 15.13,
Boguszów G15.18, B.G.Z. 15.23, Sedzisław 15.33, Marciszów15.40 Janowice W.
15.55, Wojanów 16.08, Jelenia Góra 16.14 i dalej z poc. odjazd 17.32,
Rybnica 17.47, Stara Kamienica 17.54, Rebiszów 18.08-18.14, Gryfów Sl.18.30,
Lubań Sl. 18.52-18.53, Zareba 19.07, Studniska 19.21, Jerzmanki 19.30,
Krysin 19.36, Zgorzelec 19.42-19.44, Gioerlitz przyajzd 19.50.
skład parowóz 03.204 i 8 wagonów
|Biedny Piotrek - Te skurczysynskie wiesniaki które nie wiadomo z jakiej
|siczy przybyly na Dolny Slask juz zdazyly rozpierdzielic 90% linii na tm
|terenie. Idioci robia wszystko zeby za pare lat zostala tam tylko trasa
|Zgorzelec-Wroclaw-Opole i Wroclaw-Poznan. Reszta pójdzie na zlom.
|
|Cholerni idioci.
Fakt!!!
Krew mnie zalewa ilekroc mam okazje widziec niszczejace linie:
-Kamienna Gora-Kowary z 1-kilometrowym tunelem pod Przelecza Kowarska, w
ktorego srodku bije oryginalne zrodlo;
-Gryfow Sl.-Swieradow Zdroj, pociagi pokonywaly tam chyba najwieksza roznice
poziomow w Polsce;
-Szklarska Poreba-Harrachov, do konca wojny zelektryfikowana, obslugiwana
byla przez lokomotywe z kolem zebatym pozwalajacym na pokonanie co wiekszych
stromizn;
Ludziki, zrobmy cos, zanim te Kargule przepija to wszystko!!!!!
Leschek.
0572271340-0@t-online.de
Użytkownik "Wojciech Kwietniewski" napisał
Ta stacja wygląda jak Świeradów Zdrój (koniec linii z Gryfowa Śl.),
podwójną trakcję można by tłumaczyć stromym podjazdem przed Świeradowem
właśnie...
Ajajajajajjjjjj - miało pójść jako nowy wątek.......... :-(
Masz rację - to Świeradów i linia kolei Izerskiej z Gryfowa. W sumie nie
było chyba takie trudne :-)))
A dlaczego dwa parowozy....
Pociąg jechał dwoma lokami z Gryfiwa do Mirska, gdzie w ciągu 5 min
następowało rozczepienie składu i jeden jechał do Świradowa, a drugi.....
ba - do wiochy zwanej Heinersdorf. Spowrotem na odwrót. Nie wszystkie
pociągi w ciągu doby jeździły tak łączone, i nie w każdym rozkładzie jazdy
takie kombinacje uskuteczniano
Zdroofka
Andrzej
| Mam pytanko czy na liniach Gryfów Śl. - Swieradów, Lubań- Leśna,
| Lwówek - Zebrzydowa kursują jakieś pociągi
Lubań - Leśna już z 7 lat temu była martwa, przynajmniej tak wyglądała,
Świeradów też raczej zamknięty, ale to tylko przypuszczenie.
Na pewno kursują na odcinku Nowogrodziec - Zebrzydowa (wywóz kaolinu i
piasku z KSM Surmin). Najprawdopodobniej jest też ruch na odcinku Niwnice
- Nowogrodziec (wywóz z KA Nowy Ląd).
Niwnice są jeszcze stacją (dość specyficzną jak na linię jednotorową, bo
posiadającą tylko jedną krawędź peronową, czyli osobówki się tm nie mogły
mijać), czego nie można powiedzieć o Nowogrodźcu i rzeczywiście z
Zebrzydowej do Niwnic dojeżdżają planowe zdawcze.
Jeśli chodzi o całą linię Żagań - Jelenia Góra, to nic obecnie nie jeździ
tylko (aż) na odc. Żagań - Ławszowa, któy oczywiście jest rozkradany i
przeznaczony do fizycznej likwidacji :-( Na pozostałym odcinku Lwówek -
Niwnice porusza się drezyna PLK zakładu w JG, który to odpowiada za
utrzymanie całego odcinka JG - Zebrzydowa. Chcąc nie chcąc muszą przejechać
niepotrzebny na dziś odcinek Lwówek - Niwnice.
Mick M.
takich kilka spstrzeżeń, nie będę pisał relacji z kółeczka, bo jakby to
powiedzieć mój talent pisarski jest marny
Racibórz odj. 11:18
os. 99922
Kędzierzyn Koźle przyj. 11:54
jednak kibel jechał, a liczyłem na szynobus
Opole Główne odj. 13:25
os. 933
Kluczbork przyj. 14:21
fajna klimatyczna linia, jechał kolzłom, niewiele brakowało a bysmy nie
dojechali bo coś się psuło
Wrocław Główny odj. 8:52
os. 211
Jelenia Góra przyj. 12:18
do Wałbrzycha całkiem niezła szlakowa i niezłe zapełnienie, potem zarówno
szlakowa jak i ilość ludzi zmniejszyła się i to znacznie
Jelenia Góra odj. 15:34
os. 55135
Węgliniec przyj. 17:04
szkoda że nie odbudowali drugiego toru po wojnie, szlakowa całkeim
przyzwoita, tylko ilość ludzi niebardzo, od gryfowa ślaskiego na trzy
bonanzy jechało około 20 osób
Brzeg odj. 14:34
os. 66330
Nysa przyj. 15:55
żeczywiście tu mało ludzi ludzi jeździ, ale co się dziwić skoro tylko dwie
pary są tutaj, do Nysy dojechało 26 osób, jechała SP42+Bh no i pierwszy
raz widziłem w praktyce ogrzewanie parowe
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2