GRUNT PKWiU
sabunia portal
" />ania1984 napisał(a) :
> witam czy któreś z tych rzeczy kwalifikuje się na zwrot różnicy vatu ?, bo
> cięzko jest znaleźć jakiś precyzyjny wykaz tych rzeczy:
> 1.EKO-GRUNT
PKWiU 24.30.11-50.10 czyli nie można
> 2.gładz szpachlowa
PKWIU 26.64 - można
> 3.klej do siatki
też chyba coś z grupy 26.64 więc raczej tak
> 4.siatka podtynkowa
PKWIU 17.20.40-90 - nie można
> 5.folia paroizolacyjna
Tu zależy jaka bo znalazłem taką z PKWIU 25.21.30-17. więc odpada,ale jest też taka z PKWiU 25.23.15-90.90 więc taką można
> 6.cieszynka
nie
> 7.pigmenty
nie
> 8.montaż stolarki(okna) z parapetami
Jak to montaż to pewnie i tak jest na 7% VAT już
> 9.styrpian
PKWiU 25.21.41-20 więc można
> Prosze o podanie którą z tych pozycji obejmuje ten wykaz i na jakim
> formularzu się za to wziać?pozdrawiam wszystkich na forum :)
Na drukach VZM - program do wypełniania : http://www.pity.pl/druking/drukiips_vzm.php
Spora lista materiałów które można i nie można odliczać : http://www.vzm-1.webpark.pl/lista/lista.html
Bzdura Karo :
"Uzyskany przez osoby fizyczne sprzedające płody runa leśnego przychód stanowić będzie dla nich przychód z innego źródła przychodów (por. art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych), które to przychód powinni wykazywać w składanym przez siebie zeznaniu rocznym." i jeszcze tu "Najprawdopodobniej chodzi Pani o art. 21 ust. 1 pkt 72 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przepis ten zwalnia od podatku dochody ze sprzedaży surowców roślin zielarskich i ziół dziko rosnących leśnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) w grupie o symbolu 01.11.91-00, jagód, owoców leśnych (PKWiU 01.13.23-00) i grzybów (PKWiU 01.12.13-00.43) - ze zbioru dokonywanego osobiście albo z udziałem członków najbliższej rodziny.
Należy jednak zauważyć, iż przepis powyższy nie zwalnia generalnie przychodów ze sprzedaży runa leśnego, lecz wyłącznie wymienione w tym przepisie produkty.
Jednocześnie należy zauważyć, iż przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przewidują wyłączenie stosowania przepisów tej ustawy w stosunku do, między innymi, przychodów z gospodarki leśnej w rozumieniu ustawy o lasach oraz ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia (por. art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy). Zgodnie zaś z art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy o lasach, gospodarką leśną jest działalność leśna w zakresie urządzania, ochrony i zagospodarowania lasu, utrzymania i powiększania zasobów i upraw leśnych, gospodarowania zwierzyną, pozyskiwania - z wyjątkiem skupu - drewna, żywicy, choinek, karpiny, kory, igliwia, zwierzyny oraz płodów runa leśnego, a także sprzedaż tych produktów oraz realizację pozaprodukcyjnych funkcji lasu.
Z przepisu powyższego wynika jednoznacznie, że działalności w zakresie pozyskiwania runa leśnego nie uważa się za gospodarkę leśną. Tym samym przychodów z tego źródła nie obejmuje wyłączenie, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W przypadkach, gdy przedmiotem sprzedaży runa leśnego nie są wymienione wyżej produkty runa leśnego, przychód ten podlega opodatkowaniu."
Powyższe cytaty z e-prawnik.pl
Jeśli chodzi o dochody z prostytucji, to US może dowalić podatek od dochodu z nieujawnionego źródła a to chyba 75 % jest :P
Oczywiście panna może się odwoływać i sądzić latami ale... zanim dobrnie do NSA to pójdzie z torbami.
pierwszy wynik od pana gógla:
"Najprawdopodobniej chodzi Pani o art. 21 ust. 1 pkt 72 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przepis ten zwalnia od podatku dochody ze sprzedaży surowców roślin zielarskich i ziół dziko rosnących leśnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) w grupie o symbolu 01.11.91-00, jagód, owoców leśnych (PKWiU 01.13.23-00) i grzybów (PKWiU 01.12.13-00.43) - ze zbioru dokonywanego osobiście albo z udziałem członków najbliższej rodziny.
Należy jednak zauważyć, iż przepis powyższy nie zwalnia generalnie przychodów ze sprzedaży runa leśnego, lecz wyłącznie wymienione w tym przepisie produkty.
Jednocześnie należy zauważyć, iż przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przewidują wyłączenie stosowania przepisów tej ustawy w stosunku do, między innymi, przychodów z gospodarki leśnej w rozumieniu ustawy o lasach oraz ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia (por. art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy). Zgodnie zaś z art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy o lasach, gospodarką leśną jest działalność leśna w zakresie urządzania, ochrony i zagospodarowania lasu, utrzymania i powiększania zasobów i upraw leśnych, gospodarowania zwierzyną, pozyskiwania - z wyjątkiem skupu - drewna, żywicy, choinek, karpiny, kory, igliwia, zwierzyny oraz płodów runa leśnego, a także sprzedaż tych produktów oraz realizację pozaprodukcyjnych funkcji lasu.
Z przepisu powyższego wynika jednoznacznie, że działalności w zakresie pozyskiwania runa leśnego nie uważa się za gospodarkę leśną. Tym samym przychodów z tego źródła nie obejmuje wyłączenie, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W przypadkach, gdy przedmiotem sprzedaży runa leśnego nie są wymienione wyżej produkty runa leśnego, przychód ten podlega opodatkowaniu."
Ja chyba nie do końca rozumiem w czym jest rzecz? Skoro przedmiotem zamówienia była dostawa elementu, który jest wyrobem medycznym, to chyba problem z vatem nie powinien istnieć?
Moim zdaniem bez znaczenia tu jest fakt, że zamawiający napisał w SIWZ, że nie oczekuje wyrobu medycznego. Skoro ten element został wprowadzony do obrotu jako wyrób medyczny to nim pozostaje choćby nie wiem co...
To moje zdanie jest i nie twierdzę, że mam rację
Postanowienie Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów
z dnia 26 kwietnia 2006 r.
1438/443/51-21/2006/AO
Pytanie podatnika:
Dotyczy kwestii zastosowania prawidłowej stawki podatku od towarów i usług dla wyrobów medycznych I klasy.
Uzasadnienie
Na podstawie art. 14a ç 1 i ç 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. 2005 r. Nr 8 poz. 60 z późn. zm.) w odpowiedzi na wniosek z dnia 20 stycznia 2006 r. (data wpływu do tut. organu 27 stycznia 2006 r., uzupełniony w dniu 17 lutego 2006 r.) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w kwestii dotyczącej zastosowania prawidłowej stawki podatku od towarów i usług dla wyrobów medycznych I klasy, Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa-Ursynów: postanawia uznać stanowisko zawarte we wniosku za prawidłowe.
Uzasadnienie
Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, iż Strona sprzedaje na terenie Polski następujące wyroby medyczne:
- Quick Cooling Pyretic Down - okład pomagający zmniejszyć objawy przeziębienia i gorączki,
- Quick Cooling Lenifresh - okład wspomagający łagodzenie bólów mięśniowo - stawowych spowodowanych stłuczeniami,
- Caladol Warm Patch - okład rozgrzewająco - kojący na bóle pleców.
Powyższe wyroby zostały zakwalifikowane w Unii Europejskiej jako wyroby medyczne klasy I, w związku z tym nie podlegają procedurze rejestracyjnej na terytorium Polski. Zdaniem Wnioskodawcy sprzedaż przedmiotowych wyrobów medycznych podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w wysokości 7%.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2004 r. Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług. Towarami zgodnie z art. 2 pkt 6 ww. ustawy, są rzeczy ruchome, jak również wszelkie postacie energii, budynki, budowle lub ich części, będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także grunty.
Art. 41 ust. 2 ww. ustawy stanowi, iż dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%. Natomiast w pozycji 106 załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług wykazano, iż dostawa wyrobów medycznych w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych dopuszczonych do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, innych niż wymienione w pozostałych pozycjach załącznika jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług w wysokości 7%, bez względu na symbol PKWiU.
Z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. 2004 r. Nr 93 poz. 896 z późn. zm.) wynika m.in., iż przez wyrób medyczny należy rozumieć narzędzie, przyrząd, aparat, sprzęt, materiał i inny artykuł stosowany samodzielnie lub w połączeniu, który nie osiąga swojego zasadniczego, zamierzonego działania w ciele lub na ciele ludzkim środkami farmakologicznymi, immunologicznymi lub metabolicznymi, lecz którego działanie może być przez nie wspomagane.
A zatem, aby określić prawidłową stawkę podatku od towarów i usług należy dokonać klasyfikacji sprzedawanego towaru i jego zaliczenia do wyrobów medycznych zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych. Przy czym to na Stronie ciąży obowiązek właściwego zaklasyfikowania towarów, aby ostatecznie stwierdzić, jaką stawką podatku od towarów i usług objęta jest ich odpłatna dostawa. W przypadku problemów z dokonaniem właściwej klasyfikacji podatnik ma prawo zwrócić się do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych w Urzędzie Statystycznym w Łodzi, ul. Suwalska 29, 93-176 Łódź.
Z przedstawionych powyżej przepisów podatkowych i ze stanu faktycznego zawartego we wniosku z dnia 20 stycznia 2006 r. wynika, że dostawa wyrobów medycznych, o ile wyrób ten spełnia wymagania wynikające z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. 2004 r. Nr 93 poz. 896 z późn. zm.) korzysta z preferencyjnej 7% stawki podatku od towarów i usług.
W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2