gra Budowanie ciała człowieka
sabunia portal
1. Człowiek
Imię: nadane przez rodziców
Nazwisko: kojarzy się z duchem
Nick: Wesker, Satoru, Greg,
Wiek: 21lat
Plec: samiec
Wzrost: 176 cm
Waga: dawno się nie ważyłem ^^'
Orientacja: W ludzkim środowisku to raczej samice :p
Budowa ciała: szczupły, budowy przeciętnej, nie narzekam
Kolor włosów: kasztan, bujne czasami długie
Ubranie: różne, zależy od okazji
Rodzeństwo: młodszy brat
Zwierzęta: suczka, kundelek imieniem Sonia
Zainteresowania: obyczaje lat 80 i 90, gry video i rynek konsolowy, broń, rysunek
Ulubiona muzyka: różnie, ale przede wszystkim elektroniczna
Ulubione gry: Seria Resident Evil
Bron: Desert Eagle
Lokacja: Kraków
2. Lisek
Imię: Sabre
Wiek: 21
Plec: samiec
Wzrost: 177 cm
Waga: 70 kg
Orientacja: Bi
Budowa ciała:średniej postury anthro
Wygląd: niebieskie futro, różowy nos, czarne dolne i górne łapki, lekko kasztanowe włosy/ a na zime cały różowy
Ubranie: czerwona hawajka, i zwykłe spodnie
Rodzeństwo: młodsza siostra i brat
" />
">Jeśli np: człowiek ma staty:
S10,Bd18,Zr10
To moim zdaniem jest to gruby gościu
Oj, absolutnie nie! Gdyby grubas miał siłę 10 i budowę 18, to prawdopodobnie mógłby tylko leżeć - nie mógłby podnieść własnego ciała. To z kolei kłóci się z jego budową - taki spaślak ma przeważnie kłopoty z sercem a osoba z takowymi raczej nie pasuje do Bd18... Jednym słowem - albo nie jest spasiony, albo ma więcej niż 10 siły. Więc jaki jest? IMHO to taki wygłodzony mnich buddyjski - koksy mu rozbijesz kamieniem na głowie, deskę na plecach złamiesz, ale z wycieńczenia nie uniesie wiadra wody. Tylko, że taki stan jest stanem przejściowym organizmu i tego typu rozszczepienie nie powinno mieć w ogóle miejsca! Ja bym nie pozwolił mieć takiej huśtawki w atrybutach fizycznych.
Ivan: to chyba nie jest kwestia usprawnień i dobrego (lub wcale nie) pomysłu, a trzeźwego spojrzenia na grę. Bo czy statystyki wpływają na odgrywanie postaci? W minimalnym stopniu, jeśli wcale. Bo czy wysokie zdolności w broni oznaczają, że masz się cały czas bić? A ciche chodzenie, że cokolwiek robisz - skradasz się? To zbyt silne uproszczenie, uproszczenie, którego powinno się unikać. Podobnie atrybuty nie wpływają ani na odgrywanie ani na wygląd postaci (który byłby celniejszym tytułem tego wątku). Nadal twierdzę, że postać nie jest ubrankiem dla statystyk a to statystyki są odbiciem wyobrażenia o postaci.
Co do problemu: mój mistrz nie pozwala mi rozdzielić statystyk wedle uznania. MP, który chce prowadzić grę punkcików, kosteczek, wartości i prawdopodobieństwa niech szuka graczy wśród matematycznych mózgów a nie miłośników (lub przyszłych miłośników) RPG. Punkty i kalkulacje sprowadzają RPG do korzeni - gry bitewnej, a nie o to chyba chodzi, nawet w D&D (a może: przede wszystkim w D&D3e?).
" />1. Imię - Dla ułatwienia rozgrywki radzę jakieś proste imię, w świecie gry popularne są amerykańskie lub europejskie, a dla ludzi urodzonych po wojnie nuklearnych także ksywki typu Ściana, Tofik, Śmieciu, Szeryf, itp. Nazwisko jest opcjonalne
2. Wzrost, waga i wiek - głównie dla ustalenia trudności różnorakich testów. Postacie z wagą powyżej 90 kg dostają +1pkt. do budowy, pow. 120kg +2pkt.
3. Pochodzenie - macie do wyboru miasta, dla każdego macie do wyboru jedną cechę specjalną:
- a)Człowiek z... nie twój zasrany interes
Wszechstronność - wybierz dowolną cechę z innego pochodzenia
Wszechstronność^2 - Życie w postapokaliptycznym świecie nauczyło cię wielu przydatnych umiejętności, znasz się po trochu na wszystkim. Ale wiesz co? według mnie nie znasz się na niczym.
b)Detroit
Jak ma silnik to ruszy - dasz radę odpalić każdego grata, jeśli ma silnik i koła.
Ale jazda - ścigasz się od kiedy pamiętasz, masz o połowę łatwiejsze testy na prowadzenie pojazdów
c)Człowiek pustyni
Towarzysz - możesz sobie wybrać zwierzaka: wilka, węża lub skorpiona.
Polegam tylko na sobie - gdy działasz sam, wszystkie twoje działania stają się nieco łatwiejsze, za to masz lekko utrudnione kontakty z ludźmi
d)Miami
Ja już swoje odchorowałem - masz zwiększoną odporność na trucizny i choroby zakaźne
Walkabout - możesz wędrować bez ograniczeń, jednak po zakończeniu marszu wszystkie minusy wynikające ze zmęczenia kumulują się.
e)Południowa Hegemonia
Urodzony morderca - automatycznie w każdej walce atakujesz pierwszy, masz ułatwienia przy mordowaniu ludzi
Zawzięty sukinkot - możesz ignorować obrażenia, dopóki nie zabijesz swojego przeciwnika (później to odchorujesz)
f)Salt Like City
Cholerny kaznodzieja - (tylko dla wyznawcy jakiejś sekty z Salt Like) możesz wstępnie otłumanić kogoś religijnym bełkotem, by później mieć znaczne ułatwienia do perswazji podczas rozmowy.
Wierzę - Raz na jakiś czas (zależnie od MG), w razie zagrożenia życia możesz powiedzieć "Wierzę", by jakimś cudem wydostać się z opresji.
g)Texas
Człowiek zwany koniem - masz zwiększoną odporność na obrażenia i wytrzymałość
Dr Queen - (tylko dla kobiet) Znasz się nieco na lecznictwie i zielarstwie
h)Vegas
Hazardzista - masz znacznie zwiększone szanse na trafienia i pudła krytyczne, w końcu jak iść, to na całość!
Farciarz - Co jakiś czas MG powtórzy dla ciebie niezdany test.
5. Współczynniki - Podaję wam zestaw wylosowanych poziomów cech, musicie je rozdać między wasze cechy. Poziom współczynników wynosi od 0 do 20.
- Budowa - budowa ciała, określa waszą wytrzymałość na ból i obrażenia, daje możliwość dźwigania przedmiotów i używania broni z dużym odrzutem. Ułatwia testy zastraszania.
Charakter - to wasza charyzma, perswazja i opór. Pozwoli wam przegadać większość problemów.
Zręczność - ogólna sprawność, z jaką się poruszacie. Wpływa na skradanie się, uniki, używanie lekkich broni ręcznych (i palnych na bliskie odległości), oraz szybkość waszych ruchów.
Percepcja - Ogólnie pojęta spostrzegawczość i celność.
Spryt - Zdolność łączenia faktów, rozwiązywania zagadek i logicznego myślenia. Pozwala np. naprawiać zepsute przedmioty, włamywać się do komputerów lub lepiej kojarzyć fakty (przy zdanym teście MG podsuwa jakąś przeoczoną przez graczy wskazówkę)
6. Historia postaci - ogólnie. Jeśli nie znacie świata Neuroshimy, możemy założyć, że wasza postać nic nie mówiła o swojej przeszłości. Napiszcie tylko, czym się trudnił wasz bohater.
7. Wyposażenie - proszę o kontakt na gg, skype lub pw, w celu zrobienia zakupów dla swojego bohatera. Przed skontaktowaniem się ze mną można zostawić to pole puste. W tym celu będę jutro (26.11) na gg od godz. ok. 20.
Przykładowa karta postaci: (współczynniki umieśćcie na końcu)
Kod:Imię: Astor Mendley
Wzrost: 179cm
Waga: 102kg
Wiek: 42
Pochodzenie: Nie twój zasrany interes
Cecha: Wszechstronność, Ja już swoje odchorowałem
Profesja: Lekarz
Historia: bla, bla, bla... to wasza działka
Wyposażenie: ...a to ustalicie ze mną.
Budowa 5
Charakter 11
Zręczność 16
Percepcja 9
Spryt 12
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2