Grand Granny
sabunia portal
" />Polnisch/Kroatisch/Slowenisch/Serbisch „granica“, Russisch „granica“ („граница“), Tschechisch „hranice“, gehÄśren zu der slawischen Wortgruppe von russisch „granĂ´“ (vgl. „Granne“);
Gurke im Deutschen ist vom Altpolnischen ogurek entlehnt, das vom Altgriechischen ἄωρος aoros (unzeitig, unreif) abstammt, was auf das satte GrÄźn ihrer Frucht hinweist, die als unreif wahrgenommen wurde;
Die Herkunft des Wortes SĤbel und verwandter Bezeichnungen in anderen europĤischen Sprachen (italienisch sciabola, spanisch sable, franzĜsisch und englisch sabre) ist bis heute nicht abschlieğend geklĤrt. In das Deutsche wurde das Wort aus einer osteuropĤischen Sprache entlehnt, wahrscheinlich aus dem Ungarischen (szablya);
co do szczygła to jest kilka szkół: jedna powiada, że z polskiego, druga że z czeskiego, przyczym polski był bardziej zbiornikiem słów z wielu języków i narzeczy, niż źródłem, ale dla nieuzdrawialnych patriotów mogą być wszystkie pożyczki od słowiańskiej braci, Turków, Ruskich i Tatarów rdzennie polskie, dla mnie to zarówno...
" />W grze Formuła 1 Granny (która jest nową, mam nadzieję lepszą, wersją Grand Prix) wprowadzona została zasada kolejności ruchów według zajmpowanych miejsc.
Co do innych proponowanych zasad, to oczywiście przybliżają one planszówkę do rzeczywistych wyścigów Formuły 1. Jednak w zamierzeniu Formuła 1 miała być grą popularną, co chyba się udało, biorąc pod uwagę liczbę sprzedanych egzemplarzy. Bardziej skomplikowane zasady mogą być atrakcją dla wymagających klientów, ale są w stanie skutecznie odstraszyć mniej zaawansowanych graczy.
Nawiasem mówiąc, przepisy wyścigów samochodowych ciągle się zmieniają. Gdybyśmy więc wprowadzili w przepisach mozliwość czy wręcz obowiązek tankowania, to w tym roku nie pasowałoby to do obowiązujących przepisów. Gdy zasady Formuły 1 były przez nas tworzone, nie obowiązywała jeszcze zasada używania opon o dwóch rodzajach twardości, nie był też jeszcze znany system KERS. Ale jeżeli ktoś chce grać na własnych zasadach, to autorzy gry nie mają nic przeciwko temu.
" />cieszy mnie że zamierzenie jakim miała być popularność Formuly 1 Granny został osiągnięty, poparty jeszcze dobrymi wynikami sprzedaży. To dobrze rokuje na przyszłość i może kiedyś powstanie gra o F1 będąca konkurencją do wspomnianej we wcześniejszym poście Formula D.
Smuci mnie jednak, że przy tworzeniu gry popularnej nie mozna się pokusić o wersje dla bardziej zaawansowanych graczy,co uczynili twórcy Formula D. Muszę sprostować że fanem FD nie jestem, mimo posiadania tej gry. Teraz w nią właśnie rozgrywamy własne mistrzostwa, jednak ona ma sporo wad z największą, jaką jest cena i to za praktycznie 1 tor
No cóż dalej będe w wolnych chwilach próbował udoskonalać swoje pomysły nad podkreśle jeszcze raz GRAND PRIX, nie Formula 1 Granny, chociaż i w moich zasadach śladem nowej wersji pozbyłem się kart hamulcy.
Co do zmian zasdad w sportach motorowych zgodzę się, że trudno by było stworzyć na tyle uniwersalną grę o F1, ale akurat moje inowacje sprytnie z tym sobie poradziły.
Brak KERS w tym sezonie więc i podczas gry z tej opcji nie korzystamy.
Nie ma tankowania, ok ilość paliwa musi wystarczyć na cały wyścig, w mojej wersji zużycie całego paliwa nie kończy gry poprostu uniemożliwa przyśpieszanie o więcej niż 90km/h.
A co tyczy sławetnego F-duct to nie mam pomysłu bez wprowadzenia aspektu ekonomicznego, coś w rodzaju menadżera F1 co zmienia zupełnie podejście do tej gry. Rozwój bolidu itd.
Różnica z Kersem jest taka że KERS zabierał trochę miejsca w bolidzie (taki skrót dla potrzeb gry) czyli mniej paliwa i do końca nie było wiadomo czy jechać z KERSem czy bez.
KERS wg mojej wiedzy w następnym sezonie może wrócić, a jak nie to za 2.
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2