grzanie świec żarowych miga
sabunia portal
Ktos z kolegow przerabial taki problem? Czy kontrolka od grzania swiec nie
powinna byc podlaczona ze styku zwiernego przekaznika,tzn. w taki sposob
aby sygnalizowala ten przypadek grzania?
Nie znam niestety Twojego samochodu .
Ogólnie kontrolka świec żarowych sygnalizuje więcej niż tylko grzanie ( np u
mnie jak załączę stacyjkę i miga to znaczy że przepalił się bezpiecznik
świec żarowch) Wiec nie może być podpięta bezpośrednio do przekażnika .
Grzanie świec już po rozruchu jest normalnym zjawiskiem i nie jest
sygnalizowane .
Sprawdz co jeszcze masz podpięte do automatu grzania . Powinien być czujnik
temperatury ( umnie automat ma swój , niezależny od tego do wskaznika
temp)oraz może być sygnał z czujnika ciśnienia oleju . U mnie grzanie
odłącza się po pierwszym dodaniu gazu , jesli nie dodam gazu to świece są
podgrzewane kilkanaście kilkadziesiąt sekund .( widzę na dołączonym
voltomierzu przysiad napięcia)
W/g mnie to raczej padł Ci któryś z tych czujników lub jakiśzły styk po
drodze .
I jeszcze jedno , ja kiedyś tak się starałem nie pomylić wtyczek do
czujników temperatury przy wymianie króćca wodnego że jednak je pomyliłem i
potem wskaźnik temperatury pokazywał pierdoły a świece jakoś tak krótko
grzały ;-)
Pozdrawiam Piotr
Passat B3 kombi 1.9 D
Ogólnie kontrolka świec żarowych sygnalizuje więcej niż tylko grzanie ( np
u mnie jak załączę stacyjkę i miga to znaczy że przepalił się bezpiecznik
świec żarowch) Wiec nie może być podpięta bezpośrednio do przekażnika .
Grzanie świec już po rozruchu jest normalnym zjawiskiem i nie jest
sygnalizowane .
Jak to??? Szczerze mowiac mocno mnie kolega tym zdziwil. W moim silniku
chyba jednak swiece zawsze powinny byc wylaczone przed zakreceniem
rozrusznika, bo inaczej rozrusznik ma problemy z obracaniem....
POZD.Zmija
Witam
mam pytanie mi dzisiaj odpalic Vw Passat. Dziwne do 4 miesice temu
wymieniłem świece żarowe.
To o niczym nie świadczy , mogły wysiąść jak były nędznej jakości albo
miałeś/masz niesparwny autoat świec
Na mój gust nie idzie prąd na elektrozawór,
Zdecyduj się , pewnie chodzi o automat świec
czy w takim wypadku z rury by szedł dym.
Skoro dym to ile nie przeskloczył Ci pasek rozrządu ( była opisywana taka
sytuacja n agrupie) to nie grzeją świece
Myślałem jeszcze o głównym
bezpieczniku świec ale w takim przypadku dioda grzania nie powinna się
palić
Jak padnie bezpiecznik świec przynajmniej o mnie w 1.9 D dioda miga a
nie świeci
Jak Ci już radzono sprawdz czy dostajesz napiecie na szynę świec . Jak nie
to szukaj uszkodzeń w automacie
Jak jest napiecie to prawdopodobnie szlag trafił świece ( szczególnie jeśli
problemy pojawiały się stopniowo )
Najszybciej sprawdzićcęgami dietza na prąd stały . można z grubsza
stwierdzić nawet ile padło świec Tyle że przy tych temperaturach to
powinieneś zapalić nawet na jednej (będzie wtedy silnik szarpał na
początku )
Pozdrawiam Piotr
| Dzisiaj jadąc zaczęła mi migać kontrolka układu żarowego
| Mam problem bo jutro powinienem wyejachać i zrobić ok 500 km
| czy mam jechać czy jechać do naprawy. Mam Octavie TDI 90 KM
| Dzięki za pomoc
przy takiej pogodzie bez swiec zarowych przeciez bez problemu zapalisz ?
- a gdybys mial jechac na kolo podbiegunowe to wez sobie 2m grubego
kabla aby w razie czego "recznie" sterowac grzaniem
Przemek
| Wynika właśnie z czujnika temp. silnika (wkręconego np w blok silnika - zależy od
| auta) - jak jest ciepły to krócej grzeją, czasem nawet wcale się nie włączają...
ale to jest bardzo oglnie powiedziane... sterownik poza czasem grzania steruje takze
napieciem idacym na swiece.. mnie interesuje jak wplywa temp z czujnika na te "fazy'
grzania". To, ze latem kontrolka swiec zarowych miga na chwile a zima pali sie dluzej
zauwazyc zdazylem (mialem 2 diesle w zyciu)... moze tak: interesuje mnie budowa tego
"sterownika" (moze byc nawet z golfa z lat 70tych)
Przemek
ale to jest bardzo oglnie powiedziane... sterownik poza czasem grzania steruje
takze
napieciem idacym na swiece.. mnie interesuje jak wplywa temp z czujnika na te
"fazy'
grzania". To, ze latem kontrolka swiec zarowych miga na chwile a zima pali sie
dluzej
zauwazyc zdazylem (mialem 2 diesle w zyciu)... moze tak: interesuje mnie budowa
tego
"sterownika" (moze byc nawet z golfa z lat 70tych)
Odpowiem ci trochę elektronicznie, tak jak bym ja miał zrobić ten przekaźnik:
Układ czasowy np. na kości NE555 w obwodzie czasowym opornikiem jest termistor
podczepiony do silnika. Układ pracuje jako generator monostabilny. przy zimnym jest
ustawiony na grzanie 25 sek. przy ciepłym na 5 sek. Niezależnie od tych czasów ZAWSZE
2 sek. po uruchomieniu silnika to napięcie jest wyłączane. (tak to działa w mojej
fieście 1.8D). W nowszych autach ze względu na normy spalin itp. po odpaleniu silnika
napięcie jest dłużej doprowadzane do świec (czasem zmniejszone - nie 12V) dzięki temu
paliwo jest dokładniej spalane gdy silnik jest zimny i auto mniej kopci.
Mam nadzieję, że rozwiałem wszelkie twe wątpliwości.
Pozdrawiam, Robs.
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2