grzanie sie silnika w sam Punto 1.2
sabunia portal
witam kolegow mam problem z puntem mianowice w zime zaczol mi dziwnie pracowac silnik szarpac dusic sie samochodem nie dalo sie jechac i palila sie kontrolka jakiej awarii pojechalem do elektryka podlaczyl pod program diagnostyczny i wyswietlilo blad po135 blad grzania 1 sondy lambdy zdecydowalem sie na kupno nowej kupilem zalozylismy i problem ten sam znow ten sam problem tylo ze teraz nie szrpie i idzie jechac samochodem normalnie tylko pali sie ta kontrolka ktora dzial mi juz na nerwach za za zonde lambde odpowiada jakis przekaznik jesli tak to ktory to jest pozdrawiam
Może ja teraz napiszę. Mam fiata punto 2 z 2000 roku 19 JTD. Jak go kupiłem było jeszcze ciepło. A teraz gdy już mrozek powoli daje o sobie znać mam problemy. Niewiem czy to taki problem ale chciałbym się dowiedzieć co za tym stoi... Więc... Rano zimno, wsiadam do auta, kontrolki normalnie gasną(nie widać aby kontrolga grzania świec żarowych dłużej się świeciła) odpalam, a tu autko musi dłużej pokręcić. Niewiem ja to opisać. Przekręcam kluczyk, rozrusznik kręci i obroty rozrusznika spadają aż przy koncu auto odpala, gdzy odpali wskakuje chwilowo na wyokie obroty i spada do "normalnych" i póki zimny obroty lekko falują. Czy to normalne? Pierwszy raz w życiu mam diesla. O jego silniku dosyć dużo wiem, gdzie i co... Nie chcę pisać nowego postu ponieważ temat kolegi jest podobny. PS. ostatnio gdy odpalałem było 2st a świec jeszcze nie grzały. Pozdrawiam
po drugie ta marka nie idzie na łatwiznę (silnik bokser
Jakby nie szła na łatwiznę to boxery 2,5l w rocznikach od 2005 by się nie grzały i by w nich nie wywiewało uszczelek pod głowicą. NIESTETY to jeden z czynników który przemawia za Lancerem. No chyba, że nie wykorzystujesz potencjału auta, ale jak upalasz to podstawą jest niestety zakucie silnika. Osobiście bardziej wole Subaru i jestem fanem tej marki, ale jakbym miał kupować i wybór byłby między np Lancerem Evo IX a Subaru Impreza WRX STI 2006 to wziąłbym Evo.
[quote="LACH Bartek"]Bardzo niemiło wspominam za to Fiata (miałem Malucha, potem CC 700, a służbowo przez pewien czas Punto I 1,2). W tych autach wszystko się psuło. Nagminnie i bez żadnego ostrzeżenia. Ale widocznie taki już urok starszych Fiatów, albo po prostu ja trafiłem na niewydarzone egzemplarze
Mam CC700 i potwierdzam twoje słowa, auto psuje się dość często. Fakt faktem są to drobne naprawy, które sam przeprowadzam, ale jest to drażniące.
" />Witam mam problem z fiatem punto 1 rocznik 94 silnik 1.1 otóż z samochodu cały czas gdzieś ucieka płyn chłodniczy nie wiemgdzie bo plamy nie widać. Dzisiaj jadąc samochodem stwierdzam ze płynu było bardzo mało bo wogóle nie grzał a po rozgrzaniu silnika przy lekkim dodawaniu gazu zaczeło coś w silniku stukać zorientowałem sie że może to być pęknięta uszczelka ponieważ w zeszłym roku już raz pękła.Zatrzymałem się i nalałem płynu i stukanie ustało ale za to po włączeniu ogrzewania z zewnątrz w srodku miałem dosłownie mgłe dopiero po zamknięciu szyby wszystko było ok . po powrocie do domu odkręciłem ten plastik zeby dostać się do gaźnika bo przy ostatnim pęknięciu uszczelki z niego leciała para spaliny są ok moze przy gazowaniu są troche białawe ale to tak zawsze mam w zimie olej też w porządku tylko ten płyn mi znowu uciekł jest mniej wiecej miedzy max a min a lalem pod korek no i znalazłem przecierając deske plamki oleju ale juz jest ok nic nie leci z wentylacji .
a moje pytanie jest takie czy tr obiawy świadczą ze pękneła uszczelka ponieważ nie oplaca sie juz go robić a potrzebuje go jeszcze na kilka miesięcy .
" />Wiesz to chyba jest jakaś fabrychna wada Punto. Mój ojciec miał takie auto z silnikiem 1,1 z 95r i w ostatnim roku urzytkowania tego auta po lecie nagrzewnica zaczeła słabo grzać ale może byś też przyczyną instalacja gazowa przecirz gazownicy wpinają się w przewody do nagrzwnicy i obwód zamyka się wcześniej czyli przez reduktor ja miałem taki sam problem w swoim Toledo i poradziłem sobie w taki sposób że przeciołem przewód zasilający reduktor w ciecz chłodzącą i wstawiłem tam rurkę miedzaną o średnicy około 7 mm i zasisnołem zaciskami i wszystko już jest OK auto chodzi na gazie, a zimą ja mam ciepełko
Witam ponownie
Płyn w chłodnicy jest gorący, nagrzewnica grzeje, ciśnienie w układzie jest, a płyn w zbiorniczku jest w miarę chłodny - mechanik powiedział że jest obieg bo by się silnik grzał...
Temperatura na maxa dochodzi mi do połowy skali, a wentylator włącza się przed połową ... W zwykłaj jeździe wentylator nie pracuje ale wystarczy postać z 5 minut lub manewrować trochę to zaraz na obroty wchodzi ...
Może coś jest przytkane??
Wskazania wskaźnika są niestabilne - w punto 1.2 8V jest stała temperatura - coś z tym chłodzeniem popieprzyli...
A tak wogóle to bulgocze czasem w nagrzewnicy ...
Pozdrawiam
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2