grzybek zaworu EGR
sabunia portal
ja miałem 2,4 i turbo pracuje już od 2 tysiecy i dodatkowo przy 2 tysiącach zaczyna się moment obrotowy powodów może być wiele, nieszczelności w kolektorze dolotowym , uszkodzony zawór EGR zarówno eletronika jak i poprostu grzybek na kolektorze wydechowym, wada lub niesprawna zmienna geometria łopatek turbiny jezeli posiada!, przepływomierz, czujnik MAP , Polecam odczyt z kompa i podanie jakie błędy wyrzucił. Wtedy coś można powiedzieć a teraz to tak naprawdę albo cewka albo wahacz a może pomoże choinka zapachowa o zapachu kokosowym
Bry...
Po zabawach weekendowych ciagle brak ciagu.
Turbina sie pieknie kreci i cacy dmucha.
Wymontowalem zawor EGR (ten podcisnieniowy) i wyczyscilem.
Wymontowalem czujnik EGR i wyczyscilem - ja juz mam ta wersje, gdzie jest on na kolektorze dolotowym. Taki czarny pipsztolec do ktorego cztery kable ida...
Wyczyscilem rury intercolera.
Po tych operacjach po scisnieciu rury idacej od turbiny i dodaniu gazu otworzylo mi lape - czyli turbina dziala.
Niestety po przejechaniou kawalka z wyraznie dzialajaca turbina wszystko zaczelo sie od nowa, tzn ladnie ciagnie do 2000, a powyzej robi sie mulowaty.
Zauwazylem, ze jak sie dodaje gazu to nie ma zadnej reakcji zaworu EGR (ten podcisnieniowy). Kiedy ten zawor powinien sie otworzyc? Jak sie silnik wykreci do 3000 (jedna osoba patrzy druga daje po garach) to zawor nie reaguje w zaden sposob. Jak zdjalem z niego wezyk od podcisnienia to ledwo ciagnie. Jak sie da w palnik to ciagnie troszke mocniej, ale tez slabiutko. Podcisnienie padlo?
Turbina sucha - brak wyciekow.
Intercoler suchy - brak wyciekow.
Oleju nie ubywa i maslo pod korkiem sie nie robi - glowice ok.
Plynu chlodniczego nie ubywa - glowice ok.
Brak wyciekow z pod uszczelek glowic.
Spalanie w normie - miasto ok 13l
może poszła ci mębrama w grzybku podciśnienia ,ale niestety jest nie rozbieralna ,bo jak ci nie działa ta iglica po tych zabiegach to mębrama
a wtrysk sterujący ?
Za kilka dni planuje zajrzec do mojego EGR, poniewaz od ponad roku mi auto czasem sporo poddymia na czarno, a wczesniej nie dymilo wcale (ponoc jest mozliwosc, ze brudny zawor sie zacina i puszcza spaliny w cylindry zamiast powietrza).
Mam prosbe do osob, ktore operacje czyszczenia wykonywaly o wieksza "wylewnosc" w tym temacie.
- Co dokladnie sie czysci? Czy caly ten grzybek sie kapie w nafcie i po sprawie czy trzeba cos szorowac i rozruszac? Nie bardzo wiem jak wyglada i dziala ten zawor?
- Jak sie odczepia ten plastikowy kapelusz z rurka? Jest wykrecany czy na wcisk?
- Czy dziury w silniku widoczne po zdjecie tegoz grzyba tez trzeba wyczyscic jakims wyciorem?
- Czy zeby zdemontowac ten zawor wystarczy zdjac oslone silnika czy trzeba jeszcze cos demontowac?
Dzieki z gory!
- 1 Co dokladnie sie czysci? Czy caly ten grzybek sie kapie w nafcie i po sprawie czy trzeba cos szorowac i rozruszac? Nie bardzo wiem jak wyglada i dziala ten zawor?
- 2 Jak sie odczepia ten plastikowy kapelusz z rurka? Jest wykrecany czy na wcisk?
- 3 Czy dziury w silniku widoczne po zdjecie tegoz grzyba tez trzeba wyczyscic jakims wyciorem?
- 4 Czy zeby zdemontowac ten zawor wystarczy zdjac oslone silnika czy trzeba jeszcze cos demontowac?
ad.1 czysci sie wnetrze zaworu, az cala sadza zostanie usunieta, w avce mialem czysto, ale widzialem ciekawe EGR w innych autach
ad.2 EGR wymontowalem razem z wezykami (odpialem je na trojniku)
ad.3 jak jest zatkane to tez, w niektorych dieslach czyszczenie zatkanego dolotu to po pewnym przebiegu standard, w ave jest inaczej, u mnie bylo czysto
ad.4 tylko gorna oslona musi zostac zdjeta
pozdr
Maru 123, To jak masz dostęp do części za 50% ceny:) To może miałbyś mozliwośc załatwić zawór EGR do O2 1.9 TDI BXE nr 038131501AF (lub 058129637D)? Mi puściło uszczelnienie trzonka grzybka zamykającego dopływ spalin i olej cieknie przez otwory wyrównywujace cisnienie membrany a zatkać ich nie mogę.
Ja już prawie zapomniałem o temacie "drgawek na luzie" 1.9 BXE do wczoraj:)
Dałem sobie spokój z poszukiwaniem rozwiązania ponieważ doszedłem do wniosku że może pomóc tylko nowy program ale wyczytałem że poprawki programów z ASO zabierają parę koników.
Wczoraj wymieniłem zawór EGR oczywiście nie z powodu drgawek ale puściło mi uszczelnienie grzybka zaworu i "rzygał" olejem z dolotu poprzez otwory w EGR służące do wyrównywania ciśnień membrany.
Zrobiłem kilkadziesiąt km po mieście i jest lekkie zdziwko. Drgawki ustały lub znacząco zanikły. Dopiero po krótkim postoju na światłach zauważyłem poprawę na biegu jałowym.
W sumie miałoby to jakiś sens ponieważ drgawki pojawiały się na jałowym jak otwierał się zawór EGR wpuszczając spaliny do dolotu. Przy gwałtownym przyspieszaniu drgawek nie ma ponieważ wtedy EGR jest całkowicie zamkniety.
Ewentualnie mogłem jakoś uszczelnić dolot (nowe uszczelki i oringi).
Pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę czy problem powróci (w sumie wczoraj stałem na jałowym tylko po kilkanascie sekund na światłach)
Na razie nie wiem , bo cały dzień walczyłem po wspaniałym serwisie w którym mi poprawiali turbo . Zapłaciłem kupę kasy a pół dnia spędziłem pod samochodem żeby dzisiaj samochód nadawał się do jazdy. Opaski źle pozasadzane , zrzucony wąż od powietrza nie dokręcony uchwyt przewodu od oleju słabo dokręcony przewód olejowy .Krew mnie dzisiaj zalewała jak to wszystko robiłem.Mam nadzieję że turbo będzie lepiej zrobione niż samochód złożony. A co masz na myśli pod pojęciem mogłoby być lepiej ? Chodzi o ten brak ciśnienia w dolnym zakresie obrotów ?Jeżeli uważasz że turbo działa nieprawidłowo to proszę napisz bo jest po regeneracji i mam na nie rok gwarancji. Chciałbym jeszcze sprawdzić jutro węże podające powietrze bo ich połączenia nie bardzo mi się podobają. Kupię żabkę bo kombinerkami nie można tego dobrze ułożyć no i może jakieś dodatkowe opaski żeby to uszczelnić. Wracając do falowania to przynajmniej wczoraj jeszcze przed tym jak zobaczyłem jak wygląda samochód po serwisie ciągle miałem falowanie na niskich obrotach przy zimnym silniku. Zobaczę jutro rano czy się pojawi i zdam relacje.Aha czujnik zmieniłem ale też nie wiele pomogło -znaczy się pomogło w sensie zegarów wreszcie nie głupieje wskaźnik temperatury. Tak się jeszcze zastanawiam nad egr-em czy to ustrojstwo dobrze pracuje . Robiłem test 003 w bs i mam niby zmiany powietrza z 275 na 400 z jakimiś groszami ale przy zmianie stanu membrany słychać że przerzucenie stanu nie jest płynne . Spuszczenie podciśnienia bez kłopotów ale zaciągnięciu towarzyszy 2/3 dźwięki membrany grzybka przepustnicy. W BS 003 jest niby poprawnie ale te dźwięki -czyżby zawór N18 się przycinał ?
Cześć,
Koledze w Audo A3 pękł zawór ssący na trzecim cylindrze i uszkodził tłok. Właśnie miałem okazję zrobić kilka fotek. Auto wg licznika (faktycznego przebiegu nie znam) ma 190 tys. przebiegu i jest sprowadzone z Włoch w ub. roku.
Przy okazji zdjęcia turbo i EGR bo mocno zapchany osadem w środku... Podobno recyrkulacja spalin jest kierowana właśnie na ten zawór, co osłabia jego wytrzymałość, stąd pęknięcie.
Pls powiedzcie czy spotkaliście się już z taką awarią, kiedy zdarza się i jak temu można zapobiec? Pewnie można się obejść bez zaślepiania EGR i uniknąć takiej awarii, tylko co robić i/lub jak jeździć (wiadomo, że nie PSJ)?
Awaria nie ma nic wspólnego z recyrkulacją, jeśli już chciałbyś sie upierać przy dociekaniu jej wpływu na żywotność głowicy to jest pozytywna gdyż zmniejsza różnicę temperatur między kanałami ssącym i wydechowym, więc i zmniejsza naprężenia oraz obniża temperaturę spalania.
Co do samej awarii, miałem taki przypadek w BMW 525TDS (ten podły 6cyl rzędowy silnik) sytuacja identyczna, uleciał grzybek zaworowy z tym że tam został wbity z powrotem w kanał głowicy a w denku tłoka wybiło dziurę na wylot. Bywa, jedyne co przychodzi do głowy to zmęczenie materiałowe lub delikatne skrzywienie grzybka po wcześniejszej kolizji z tłokiem.
zawór EGR jest normalnie zamknięty,zadzialanie zaworu sterującego powoduje podanie podciśnienia a co za tym idzie podniesienie grzybka zaworu,
sam zawór EGR sprawdza się pompką podciśnienia,
zawór sterujący można sprawdzić przez test el. wykonawczych
(niezbędny V.A.G , V.A.S.) bądż normalnie podając napięcie (12v)
Witam mam małe pytanko odnośnie silnika z14xe w mojej asterce z 2002 roku padł egr tak wskazuje komp wydłubałem z asterki na szrocie zawór EGR tylko nie wiem czy on jest sprawny bo grzybek się nie rusza wyglada jakby był <cenzura> ale ziomek mi powiedział ze w tym modelu silnika sie nie rusza ten grzybek tylko pod cisnieniem jak sie włozy mozna sprawdzic!!! czy tak jest czy ten grzybek jest nieruchomy czy powinien sie ruszac? Z góry dzięki
http://img222.imageshack.us/img222/6389/egrp.jpg
Następnym razem za używanie przekleństw będzie ostrzeżenie.
Panowie a jak powinien ten zawór sterować EGR-em tym mechanicznym(grzybek). U mnie to wygląda tak: zapalam samochód grzybek jest wysunięty dodaje gazu tak ok
. 2000obr. grzybek wysunięty dopiero jak zdejmuje nogę z gazu i silnik schodzi z obrotów grzybek się chowa. Znów dodaje gazu grzybek wychodzi i jak schodzi z obrotów to znów się chowa i tak zostaje w pozycji w której spaliny trafiają do silnika. Wydaje mi się że zawór na biegu jałowym powinien odcinać dopływ spalin a u mnie jest inaczej. Dopiero kilkakrotne wciśnięcie hamulca powoduje że grzybek się wysuwa i odcina dopływ. Czyżby Vacu już padło a może ten zaworek sterujący. Panowie proszę o jakieś rady. X17DTL
witam, więc tak po podłączeniu z powrotem zaworu EGR komunikat przestał się pojawiać więc był na bank związany z tym zaworem - lambda się pali dalej ale jak pisałem ona się pali z innego powodu więc.... Zawór EGR stojąc z boku auta przed lewym błotnikiem masz po prawj stronie na początku (a właściiwe to na końcu bo początek to tam od rozrządu ) silnika taki "grzybek" do którego jest podlączony przewód ciśnieniowy patrz foto, czasami przewód jest podłączony a nie działa bo wkładają kulki zamiast zdejmować ale jęsli użykujesz samochód od dawna a było OK to nie wchodzi w gre
pozdro
KenyBDG jaki masz silnik? (x16xel??) Bo nie wydaje mi sie abyś taki miał. Astry G (silniki 1,6 8V) miały problemy z zaworem EGR, nawet czyszczenie nie pomagało, tam grzybek otwiera się w przeciwną stronę niż w moim X16XEL i trudno go dobrze wyczyścić. Wiem bo tato ma astre G i miał takie problemy dopiero wymian świec pomogła. U niego były jeszcze problemy z odpalaniem silnika ale po wymianie świec i EGR jest wszystko OK. Mój post dotyczy konkretnie Sinika X16XEL bo widzę że nie tylko ja mam taki problem. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Ten zawor to dziala jak taka pompka z membrana mozesz go oczyscic np. ropą. najlepiej jaby sie troche dostalo pod ten precik zakonczony grzybkiem ale tez mozesz smialo calego utopic w ropie w jakims pojemniku. Te zawory sa wieczne i mozna je sobie czyscic dowoli. No chyba ze membrana peknie to wtedy tylko wymiana. Ogolnie to nosze sie z zaslepieniem EGRa ale kjakos czasu brak. To jest wynalazek w celu ochrony srodowiska a jego negatywnym skutkiem jest oczewiscie mniejsza tez moc. Mozna Pogmerac w ECU silnika (w mapach ) i wylaczyc EGR.
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2