Gryfino 1945
sabunia portal
1. Jak wygladal wyjazd z linii Pyrzyce-Gryfino do Szczcina Zdroju (pozniej
Dabie) przez Oleszna od stony Sobieradza? Czy byl mozliwy tylko od strony
Chwarstnicy?
tylko od strony Chwarstnicy
3. Kiedy dokladnie przestal funkcjonowac odcinek Szczecin Dabie - Szczecin
Port Cent. przez stary Szczecin Zdroj (Finkenwalde)?
pewnie tuż po wojnie z powodu zniszczenia mostów na Regalicy i Cegielince,
a stacja "przez" po 1945 nazywała się Szczecin Czanowo potem Szczecin Lotnisko
pzdr
krzysiek
| 1. Jak wygladal wyjazd z linii Pyrzyce-Gryfino do Szczcina Zdroju (pozniej
| Dabie) przez Oleszna od stony Sobieradza? Czy byl mozliwy tylko od strony
| Chwarstnicy?
tylko od strony Chwarstnicy
A jak to technicznie wygladalo byl posterunek? Jak daleko od stacji Sobieradz
bylo odddalone te miejsce?
| 3. Kiedy dokladnie przestal funkcjonowac odcinek Szczecin Dabie - Szczecin
Port Cent. przez stary Szczecin Zdroj (Finkenwalde)?
pewnie tuż po wojnie z powodu zniszczenia mostów na Regalicy i Cegielince,
a stacja "przez" po 1945 nazywała się Szczecin Czanowo ĂÂ potem Szczecin
Lotnisko
Tak faktycznie. Czyli linie przebudowano do stacji Dabie tez krotko po wojnie?
Jaroslaw Wozny
3.04.1243- narodziny miasta Szczecin
to jest prawidłowa data. Te co teraz obowiązują, a tamte to po prostu nowsza
historia miasta powojenna;
26.04.1945 - zdobycie miasta przez wojska sowieckie
5 lipca 1945 roku prezydent Piotr Zaremba przejął od Niemców? władzę nad
Szczecinem. Chyba przejął od Rosjan, bo oni go zdobyli.
Tak więc z samych opisów dat widać, tylko że czy Niemcy, czy Szwedzi podobne
daty mają przejęcia miasta, ale to przejęcie pod inną władzą. A narodziny miasta
to faktycznie nadanie praw miejskich, ale kto to uporządkuję, chyba sami
mieszkańcy, bo prezydent nie ma pojęcia o tym fakcie. Tutaj Andre jak
najbardziej zgadzam się z Tobą, że miasto dopiero jest jak są nadane prawa
miejskie - W 1243 książę Barnim I nadał Szczecinowi prawa miejskie na prawie
magdeburskim
Prawo magdeburskie zostało wprowadzone po raz pierwszy w Złotoryi na Dolnym
Śląsku w 1211 r. a następnie w Lwówku Śląskim w 1217, Środzie Śląskiej przed
1235 r. we Wrocławiu w 1242 r., w Szczecinie (Pomorze) w 1243 r., w Poznaniu i
Głogowie w 1253 roku, Bytomiu w 1254 r., w Krakowie i Wodzisławiu Śląskim 1257
r. Nie tylko miasta w Polsce dzielnicowej ale również wiele miast na Pomorzu
było lokowanych na prawie magdeburskim m.in. Szczecin oraz Stargard w 1243 r.,
Gryfino w 1254 r. oraz Police w r. 1260. W Prusach Wschodnich np. Marggrabowa
(Olecko) 1560. Prawo to funkcjonowało w Polsce do uchwalenia Konstytucji 3 maja.
franekkk napisał:
> no i widzisz takie kwestie to najlepiej przy piwie - albo absolutny consensus
> albo protokol rozbieznosci okupiony minimum siniakami ;)
hehe! ;-)
> mi by sie zgadzalo - na prawobrzezu mieszka okolo 120 tys ktore jak odejmiesz
> od 420 wychodzi 300 (tak tylko glosno mysle) a lewobrzeze to mniej wiecej to
> samo co stettin z 1938 (granice) roznica w ludnosci okolo 25
to sie zgadza.
mialem na mysli raczej gestosc zaludnienia. wtedy przeciez nie bylo
zawadzkiego, kaliny, przyjazni, ksiazat. miasto mialo zupelnie inny tkanke.
> zreszta przypomnialo mi sie ze na tych mapach przedwojennego co je gw
> przedrukowywala to w oryginalnej kopii (dostepna swego czasu w ksiegarniach)
> byla tez liczba ludnosci wlasnie te 270-kilka
ja pozwole sobie zostac pezy ostatnich danych czyli przy moich 390.000, ktore
oficjalnie miasto mialo 1939-1945. wg. mnie dane wczesniejsze (270) nie oddaja
prawdy. roznica 120.000 jest za duza i ani police ani gryfino ani wszystkie
pozostale miejscowosci (a nawet goleniow jesli byl) nigdy by takiego wyniku nie
daly. no chyba ze doszedlby jeszcze stargard ale tak nie bylo.
tak samo jak kilkanascie lat wczesniej poszerzono berlin (wtedy osiagnal te 5
mln) - jest to naturalne bo ludnosc miast caly czas rosnie (a przynajmniej
rosla). sam szczecin po wojnie tez kilkakrotnie powiekszano no i mowiac o
ludnosci krakowa nikt nie odejmuje nowej huty.
:-O
> no ale zamiast sie opr na forum lepiej sie wziac za produkcje nowych
> szczecinskich obywateli ;)
:-))))))))))))))))))
a wracajac do poczatkowego postu! no, ciekawy jestem czy jest jakis forumowicz,
ktorego choc jedno z dziadkow nie pochodzi ze wsi badz malej miejscowosci!
:-)))
> uslugowych w kraju, nie powstanie zaden drapacz chmur ktory bądz co bądz
> świadczy o wielkomiejkim stylu życia.
W Szczecinie stoi PAZIM i o niczym nie świadczy... zresztą ze swoimi 92 metrami
wysokości nie można mówić o drapaczu chmur.
> Szczecin jest słabo rozwinięty komunikacyjno??!!
Nie wkładaj mi w usta czegoś czego nie powiedziałem.
> W Szczecinie istenieje 12 lini tramwajowych, są plany na nowe w tym
> najbliższe plany budowy szczecinskiego szybkiego tramwaju,
Plany są od lat i ostatnim krokiem jaki zrobiono w tym kierunku było
wydzielenie miejsca na torowisko tramwajowe na moście Nowocłowym.
> jest ponad 100 lini autobusowych - tworzone sa nowe, linie podmiejskie.
51 linii autobusowych, w tym 8 pospiesznych, do tego 13 linii nocnych.
Wszystkie jeżdżą jak chcą, albo mają tragiczne rozkłady jazdy. Linii PKS do
Dolnej Odry nie liczę, tak samo samorządowej linii Jasienica-Police.
Bydgoszcz ma 35 linii autobusowych, w tym 3 pospieszne i do tego 5 nocnych.
> W bydgoszczy ile jest lini tramw? 4 czy 6 ? i w jakim stanie są?
Bydgoszcz? Osiem linii, torowiska są w miarę możliwości i potrzeb remontowane
(w Szczecinie tylko odcinek Plac Kościuszki - Brama Portowa się nie rozlatuje).
Liniowo w Bydgoszczy jeżdżą wagony Konstal 105NW lub 805N, z czego połowa
wyprodukowana po 1990 roku, oprócz jednej pary 105NW z 1977 roku wszystkie
wyprodukowane w 1980 roku lub później.
W Szczecinie jeździ jeszcze 39 wagonów Konstal 102N wybudowanych w latach
1971-1974, w tym jeden z roku 1969. Oprócz tego około 200 (?) wozów 105N i ich
modyfikacji, głównie z lat 1975-1992, z czego przynajmniej połowa taboru
została zbudowana przed rokiem 1985. Tylko 32 wozy zbudowano po roku 1992
(czyli góra 15% taboru). Do tego 13 wozów GT6, najmłodszy z 1958 roku.
> w Szczecnie oprocz tego tabor autobuowsy i tramwajowy jest odnawiany.
Jak wszędzie. W Norylsku na Syberii i w Kabulu też odnawiają tabor.
> Poruszyles też wątek architektury. Smieszny jestes z ta Bydgoszcza. Szczecin
> to miasto projektowane na wzor Paryza i jego architektura jest wrecz
> identyczna jak w stolicy francji!
NIE. Nie ma architektury na wzór Paryża tylko UKŁAD URBANISTYCZNY.
Jaki by on nie był spójrz na kamienice na ulicach równoległych do Krzywoustego,
są w fatalnym stanie!
> Bydgoszcz nie ma zdnych zabytków. Szczecin ma i to ogromną ilość. Szczecin
> ma nowoczesne budowle i tworzone sa nowe. Szczecin to miasto perspektyw.
Bydgoszcz MA zabytki, poszukaj w internecie. Nie zapominaj że rozwój Bydgoszczy
przypada na XIX wiek, tak samo jak Łodzi.
> Bysgoszcz to małomiejski styl życia.
Ludzie noszą gumofilce obute słomą i jeżdża furmankami, ulice pokrywa bruk albo
żwir a dachy kryte są słomą?
> Bydgoiszcz nie ma zadnej autostrady ani drogi ekspresowej!
Na wiosnę rusza największa inwestycja miejska - budowa śródmiejskiego odcinka
drogi ekspresowej S5, od węzła w Osielsku przez Centrum miasta do Brzozy.
Dalsze etapu budowy nie są inwestycjami miejskimi.
W ciągu najbliższych 5 lat mają powstać odcinki dróg ekspresowych S5 i S10,
odpowiednio Dolna Grupa - Szubin i Lubicz - Zielonczyn. Do 2013 roku całość,
to znaczy Dolna Grupa - Wrocław i Płońsk - Szczecin. W tym dogodny dojazd do
węzłów autostradowych w ciągu A1, w Nowych Marzach i w Toruniu-Czerniewicach.
Szczecin w granicach administracyjnych miasta 6 czy 7 kilometrów autostrady A6.
Nikt ze Szczecina nie jeździ dawną "Królewiecką" ani do Niemiec ani do Gdańska
bo nie po drodze. Istnieje odcinek S3 w kierunku Goleniowa który nie jest
inwestycją miejską. Południowe rozwinięcie S3 w kierunku Gorzowa nie ma nawet
ustalonego konkretnego wariantu przebiegu.
Sieć połączeń kolejowych jest porównywalna zarówno pod względem oferty
przewozowej jak i ilości połączeń.
> bydgoszcz w ogole nie miala lotniska!
Lotnisko miała jeszcze przed Drugą Wojną Światową. Od 1945 roku Szczecin miał
kiepskie lotnisko w Dąbiu i od roku 1967 roku funkcjonuje oficjalnie lotnisko
Szczecin-Goleniów pełni funkcje cywilne. Zbudowane zostało na przełomie
w latach 1953-1956
Faktycznie, Port Lotniczy Bydgoszcz-Szwederowo istnieje od niedawna, natomiast
samo lotnisko zostało zbudowane w czasach Pierwszej Wojny Światowej, pełniąc
funkcje cywilne od roku 1929.
> to ma byc miasto wielkie ?! smieszne.
Jakie znaczenie ma wielkość? I jak ma być ona klasyfikowana?
> Szczecin dodatkowo został wpisany w Narodowy Plan Rozwoju jako silnie
> rozwijajaca sie metropolia, stolica ponadgranicznego regionu wybiegajacego
> nawet poza granice polski! dzieki tem zyska wieksze fundusze na rozwoj.
W NPR wpisane jest praktycznie każde miasto powiatowe w tym kraju, Szczecin nie
wyróżnia się tu specjalnie.
Rozwój Szczecina widać po tempie budowy linii tramwajowych, organizacji
komunikacji miejskiej i idiotycznych pomysłach Jurczyka i jego świty.
Poza tym ciężko żeby czterystutysięczne miasto leżące 20 km od granicy nie było
stolicą euroregionu.
Z Bydgoszczy do najbliższej lądowej granicy państwa jest 180 kilometrów; to też
jest objaw małomiejskości czy zacofania?
> My moze nie mamy hali widowisko sportowej ale ona powstanie i wszyscy o tym
> doskonale wiemy i nie bedsie to hala za 50 milionow zł tylko za ok 200
> milinow. Hala jak przystalo na metropolie a nie na miasteczko. Pozdrawiam.
Ciekawe co Jurczyki pobudują... jeszcze będziesz kląć i wspominać moje słowa.
A miasteczkiem to jest może Gryfino czy Chociwel :-)
> Żyj dalej snem o Bydgoszczy.
Nie mam snu o Bydgoszczy, co więcej - nawet nie uważam jej za jakiś specjalnie
interesujący ośrodek.
Natomiast żal gdy czytam takie megalomańskie wróżby odnośnie Szczecina.
I tak jak lubię Szczecin, tak nie da się ukryć że miasto to jest miastem
zmarnowanych szans...
Cytat
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20
A sami byli dla siebie większym ciężarem niż ciemność. Mdr 17,20_2